Avatar billede zurog Nybegynder
03. juli 2002 - 12:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fryser....!

Hej Eksperten...

Min PC fryser hele tiden. Jeg har skiftet Ram og tjekket om der er for meget varme i kabinettet. Min CPU er mellem 44 og 51 grader varm. Så det kan ikke være det (efter min mening).

Lige meget om jeg spiller eller sidder i Windows og arbejder fryser den....

Men jeg kan ellers mærke er der er okay lunt i mit kabinet. Ved ikke om det har noget at sige.

Jeg er ved at være godt træt af det. Hvad skal jeg gøre.

Mvh Zurog
Avatar billede imjustme Nybegynder
03. juli 2002 - 12:40 #1
Prøv og tag siden af dit kabinet ... 44 - ...51 er sådan liige til den gode side ....
Men prøv og tag siden af..sørg for at der er rimelig luftgennemstrømning i din pc..

Hvis den er overclocket på nogen måde så "slå det fra"
Avatar billede zurog Nybegynder
03. juli 2002 - 12:44 #2
Jeg har taget siden af og der er masser af luft tilførelse. Jeg har endda en ekstra køler siddende i kabinettet.

Og nej den er ikke overclocket.
Avatar billede zurog Nybegynder
03. juli 2002 - 12:45 #3
Men lige meget hvad jeg gør fryser den. Men jeg har lagt mærke til at jo mere Ram jeg sætter i (altså i MB, ikke antal klodser) jo hurtigere fryser den.

Mvh Zurog
Avatar billede funguy Nybegynder
03. juli 2002 - 12:48 #4
Prøv at køre dette program:
http://www.bysoft.com/freeram.html
Avatar billede zurog Nybegynder
03. juli 2002 - 13:02 #5
Jeg har nu installeret programmet. og fri gjorde 60% af de 192 MB ram jeg har.

Jeg kørte et spil og den frøs efter 1 min. SÅ det er sådan set lige meget hvad jeg gør så fryser den....
Avatar billede zurog Nybegynder
03. juli 2002 - 13:08 #6
Er der ikke et program der måler CPU'en (VARME + KØLER RPM)

Jeg har et ECS Motherboard... Jeg har endnu ikke fundet et der kan...
Avatar billede halifax Nybegynder
03. juli 2002 - 13:12 #7
Starter (booter) den op uden fejl? Tast Esc for at fjerne Win logoet og se evt. meddelelser på skærmen under boot.
Giver den mere end eet beep under opstart?
Hvilken Windows kører du.
Hvilket bundkort, cpu, grafikkort har du? Andet hardware tilkoblet?
Har du set efter evt. IRQ konflikter i din opsætning.
Opgraderet til nyeste BIOS? Nyeste grafikkortdrivere?

Mange spørgsmål, men fejlkilderne kan også være mange.
Avatar billede zurog Nybegynder
03. juli 2002 - 13:17 #8
Okay.

ECS K7S5A, Athlon 1700+ (1,446 GHz)
GForce 2MX 32 SD-RAM
ATA RAID Controller isat. (men har ingen betydning, har testet det.)
192 MB SD-RAM (128+64)
Den giver et Beep. Og jeg køre XP Pro.
Min Bios er fra 02/06/2002 S
Og jeg har ingen IRQ konflikter... det har jeg tjekket fort længst.

Jeg har gennemsøgt atl i min PC men kan ikke finde fejlen. Har en mistanke om at det er mit motherboard.
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
03. juli 2002 - 14:23 #9
Prøv at tage den gamle 64mb blok ud...

/Peder
Avatar billede zurog Nybegynder
03. juli 2002 - 22:06 #10
Jeg har stk. 256, 1 stk. 128 og 1 stk. 64. Tro mig jeg har prøvet alt. Alle mine ram klodser er SD-RAM (256 = PC133 og 64+128 = PC100)

Men det kunne godt være at jeg skulle købe en 256 DDR-Ram istedet. Det kunne være at mine to sokler (SDRAM) ikke fungere optimnalt
Avatar billede zurog Nybegynder
01. august 2002 - 23:46 #11
Jeg har løst problemt. Mit Gforce 2 MX kunne ikke køre med de SD-ram jeg havde.
Avatar billede scoredyr Nybegynder
01. august 2002 - 23:49 #12
hmmmmmmm hvis jeg var var dig så kiggede jeg i manualen.... der står at hvis man kører 1700+9 dvs. 266mhz fsb så skal man ikke køre med pc100 ram.....
Avatar billede scoredyr Nybegynder
01. august 2002 - 23:50 #13
ikke stabilt ....... med mindre RAM kredsen er testet til at kunne køre mere end de 100mhz som de er specificeret til
Avatar billede zurog Nybegynder
02. august 2002 - 09:08 #14
Det er nelig det. Jeg køre med DDR-RAM og det virker fint. Din Clock frekvens på ram må ikke være under FSB på CPU.