Avatar billede oscar Nybegynder
16. august 2000 - 10:37 Der er 24 kommentarer

specifikt ip på en virtuel server !

Problemstilling:

Jeg kører win200 serv. med virtuelle ip (alle webhoteller 1 IP (22.22.22.22)

Men nu skal jeg have peget et domæne fra en anden udbyder hen på min server, og de skal have et ip at pege på.

Det kan jeg godt give dem, men hvordan sætter jeg min IIS 5.0 op til at henvise til www.xxx.dk på ip (22.22.22.22)

hvis jeg gør det nu så fanger den kun serveren (22.22.22.22) og ikke www.xxx.dk

HELP....
Avatar billede renny Nybegynder
16. august 2000 - 11:09 #1
gå ind i ISS klik på det domæne som skal henvises til klik på egenskaber web-site avanceret og tilføj der domænenavn samt ipadresse og port, så skulle det virke
Avatar billede lojmann Nybegynder
16. august 2000 - 11:12 #2
Du skal vel have registreret dine domæne navne, i en DNS?
Avatar billede hojben Novice
16. august 2000 - 11:23 #3
22.22.22.22 er IKKE et ipnummer du har fået.. Du skal sætte din NT op med det ipnummer du har modtaget af din udbyder.!!

Det \"en anden udbyder\" så bare skal gøre, er at pege www recorden i hans DNS over på dit ipnummer.
Avatar billede oscar Nybegynder
19. august 2000 - 10:40 #4
jeg er bange for at´jeg ikke har udtrykt mig rigtigt.. here goes..

(ip nummer er bare et eksempel)

jeg har en nt server der kører virtuelt ip, dvs. alle domæner kører på ip (22.22.22.22), jeg har så en kunde som har domæne et andet sted, men webhotel hos mig. for at man kan finde webhotellet på nettet skal den anden udbyder pege hen på et ip nummer, men hvis de peger på (22.22.22.22) så fanger de min servers default side..

Spørgsmålet er så: skal jeg have tildelt flere ip numre eller er der en smart måde man kan fortælle IIS 5.0 at når der kommer en request fra udbyder xxx så skal den gå ned i xxweb biblioteket..

håber i forstår

Det normale er jo at man har flere ip numre, og at den anden udbyder peger på eks. (222.22.22.23)
..
/oscar
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. august 2000 - 11:07 #5
Så skal du bare lave virtual hosts, det skrives i bynden af httpd.conf filen.

Her et eks:

<VirtualHost 22.22.22.22>
    ServerAdmin lojmann@lojmann.dk
    ServerName www.dinkunde.dk
    DocumentRoot D:/Apache/htdocs/lojmann.dk
    ErrorLog D:/Apache/logs/lojmann.dk-error_log
    CustomLog D:/Apache/logs/lojmann.dk-access_log common
</VirtualHost>
Avatar billede hojben Novice
19. august 2000 - 11:07 #6
Nej du skal ikke have flere ip-adresser. Kender du ikke til host-header?
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. august 2000 - 11:07 #7
bynden -> bunden
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. august 2000 - 11:08 #8
Hvis det ikke virker, skal du bytte om på IP-adressen og så på www.dinkunde.dk
Avatar billede hojben Novice
19. august 2000 - 11:08 #9
loj >> han kører ikke apache, men iis5
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. august 2000 - 11:10 #10
kojben > Ups ja, det gør han også... Kør APACHE, det virker :)
Avatar billede hojben Novice
19. august 2000 - 11:11 #11
IIS virker skam da oxi...  ;)
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. august 2000 - 11:12 #12
kojben > Ja ok, det var nu heller ikke sådan ment... Men, hvis han nu skifter til APACHE, så har han en løsning, lige her :)
Avatar billede hojben Novice
19. august 2000 - 11:13 #13
*grrr* /HOJBEN tak...

så kan du måske forklare hvad der er så godt ved apache? *s*
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. august 2000 - 11:20 #14
HOJBEN > Hm.. så HOJBEN da (små p*s bogstaver) *S*

Kender ikke så meget til IIS, da den kun kunne æde alle mine resource da jeg installerede og startede den.

But, Apache - kort sagt, så er Apache verdens mest advanceret web-server, men samtidig også verdens nemmeste web-server at sætte på. Tror du det er for sjov  at over 60% af ALLE web-server, World Wide, køre Apache? (Både på Win og Linux)
Avatar billede hojben Novice
19. august 2000 - 11:28 #15
Jeg spørger fordi jeg ikke kender til den (har ikke arbejdet med den)..

At IIS æder dine resourcer er mærkeligt, da den umiddelbart ikke tager ret meget at din ram. (min tager pt. kun 6 MB, og samlet med diverse andre services under 20 MB).

Hvad kan Apache som IIS ikke kan? Kom med en salgstale som evt. kunne overbevise mig til at smide en Apache op min server2.

Avatar billede lojmann Nybegynder
19. august 2000 - 11:31 #16
Hm... Hvad er det du skal bruge og hvad er det du er så vild med hos IIS?
Avatar billede hojben Novice
19. august 2000 - 11:34 #17
det jeg skal bruge er en Webserver. hvorfor IIS? tjaa fordi det er den jeg har arbejdet med de sidste 2 år..
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. august 2000 - 11:38 #18
Hm...

Ok, Apache er nem at konfigurere, advanceret, GRATIS, hurtig, fylder ikke alverden, muligheder for Xtrem mange ting og så har man en løsning på problemer som beskrevet på: http://www.eksperten.dk/spm/23184

:)
Avatar billede hojben Novice
19. august 2000 - 11:42 #19
Muligheder for xtremt mange ting? hvilke.
IIS er nem at administrere, følger jo oxi med NT4 i Optionpacken., advanceret... etc.
Der må være noget særligt ved apache! hvor er guldkornet?
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. august 2000 - 11:44 #20
Prøv det, læse om det (www.apache.org)... Kender ikke selv alle de mange ting helt, men har skimtet Apache Survivel Guide igennem, ikke en pixi bog :)
Avatar billede hojben Novice
19. august 2000 - 11:52 #21
Oscar: Kig på
http://www.netwebber.dk/iis/

den er godt nok til IIS4, men du kan se pointen med host header name nederst på siden.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
22. august 2000 - 10:29 #22
Du skal give din servere nogle flere ip numre. Din server har i dag kun 22.22.22.22
Giv din nye kunde et nyt ip nummer fx 22.22.22.23 og i din IIS skal domænet så pege på 22.22.22.23
Avatar billede hojben Novice
22. august 2000 - 11:01 #23
sbk >> IIS er virtuel.. han skal kun have eet ip!
Avatar billede hojben Novice
18. januar 2002 - 14:51 #24
spørgsmål er besvaret...

accepter og luk