Avatar billede d8tv Nybegynder
16. august 2000 - 09:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for at skjule filstien i statuslininen/vis kildekode

Hvilke muligheder findes der for at skjule
følgende på en webside:
1. Fjerne filstien fra statuslinien
2. Fjerne muligheden for at højreklikke på filen i browseren og se kildekoden.

Ovennævnte er et spørgsmål om sikkerhed
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. august 2000 - 09:14 #1
Lig det her på dine A HREF for at beskytte i statusbaren :
onMouseOver=\"window.status=\'N/A\'; return true\"

For at beskytte mod højreklik :
<body oncontextmenu=\"return false\">

Ovennævnte giver dig INGEN form for sikkerhed. Jeg vil på begge kunne se alle stier og se den ønskede sourcekode. Så tro endelig ikke den hellige grav er velbevaret ;D
Avatar billede d8tv Nybegynder
16. august 2000 - 09:48 #2
Ja v.h.a. menuoversigten i browseren kan kilde- koden vises og dermed også stien til filen.
Er der andre muligheder for sikkerhedshåndtering eller skal sikkerheden håndteres på webserveren v.h.a. NT-bruger adgang?
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. august 2000 - 09:51 #3
du kan beskytte adgangen til dokumentet via webserveren, men ikke sourcen.
Avatar billede bjol Nybegynder
16. august 2000 - 12:57 #4
Du kan bruge include filer. Altså et javascript som bliver inkluderet i din html koder. Dette script har så alle stier og den kode du vil beskytte.
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. august 2000 - 13:01 #5
bjol >> de fleste sørger ikke for at JS filer ikke kan læses...
Avatar billede bjol Nybegynder
16. august 2000 - 19:20 #6
Øh og hvorfor ikke
Avatar billede olebole Juniormester
16. august 2000 - 20:58 #7
<ole>
bjol >> det er da bare at downloade \'.js\' filen - stien til den står jo i kildekoden!
45 sekunders arbejde, så har du JavaScript\'et - ikke overbevisende høj sikkerhed!

Den eneste grund til, man lægger et JavaScript som remote-fil er, at du så kun downloader det én gang, selvom det samme script anvendes på 20 sider - resten af gangene hentes det i cashen. Der er ingen somhelst sikkerhed forbundet med det.

Så snart noget skal bruges af din browser, kan du så let som ingenting få fat i det - og læse/kopiere det.
Jumper har godt nok et system, hvor man scrambler koden og downloader den scramblede kode sammen med nogle descramblings-funktioner tilklienten, hvor descramblingen så foregår. Det KAN altså descrambles af en ihærdig bruger - og så er det laaaaaangsomt...specielt på Mac.
/Vh
</bole>