Avatar billede hjorthen Nybegynder
03. juli 2002 - 00:33 Der er 10 kommentarer

Hvordan får man farver på fjernsyn når man benytter TV-Out på PC?

Jeg har problemer med at få farver på mit fjernsyn når jeg anvender TV-out fra computeren. Jeg bruger: Geforce 2, WinXP og Scart stik's konvertering til s-vhs stik på mit fjernsyn.

Alle ideér vil hjælpe, tak :D
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. juli 2002 - 00:37 #1
du mener vil s-vhs til scart?
dit TV understøtter nok ikke s-vhs.
hvis det ikke gør det, så skal du ha fat i en konverter.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. juli 2002 - 00:53 #2
så skal du ha en s-vhs til composite-adapter (det koster ca. 20-25kr.)
og en ledning hen til dit tv. Der skal du ha en composite til scart-adaptor (koster ca. 20.)
Er du i tvivl om noget, så spørg - evt. i butikken , de ved alt om det (måske;)
Avatar billede madduck Nybegynder
03. juli 2002 - 10:17 #3
Du ændrer opsætningen på dit fjernsyn fra vhs-format til s-vhs-format, under en eller anden opsætnings menu, for din video kanal!
Avatar billede hjorthen Nybegynder
03. juli 2002 - 13:31 #4
Jeg har en converter som jeg har købt i butikken. Og jeg har valgt det rigtige på fjernsynet. Har valgt EXT - 2 porten, da det er der mit scartstik bliver sat ind (den scartstik's konverter jeg bruger)
Avatar billede madduck Nybegynder
03. juli 2002 - 14:09 #5
det var ikke lige det valg, jeg tænkte på. Du kan vælge input som vhs eller s-vhs...
Avatar billede hjorthen Nybegynder
03. juli 2002 - 19:11 #6
på fjernsynet ?
Avatar billede ice Nybegynder
03. juli 2002 - 21:30 #7
hjorthen har ikke en ordentlig adapter og derfor kan han ikke se farver på tv'et. Vi har snakket sammen på icq og han vil købe et composite kabel, da hans gf2 kort også understøtter det. Jeg sagde at indstillingerne skulle være Pal-G og sammensat video output.

Han kunne også vælge at købe en rigtig comverter til 129 $ med guldbelagte stik :)

Jeg tror han vælger composite kablet...

http://www.hometech.com/video/svconv.html

Hilsen

ICE
Avatar billede fonsie Nybegynder
03. juli 2002 - 21:51 #8
Du skal være sikker på at det ikke er NTSC format du smider ud af computeren.
Avatar billede ice Nybegynder
03. juli 2002 - 22:22 #9
citat ice " Jeg sagde at indstillingerne skulle være Pal-G ...."

:)
Avatar billede madduck Nybegynder
04. juli 2002 - 07:10 #10
lad mig høre hvordan det går... Ingen tvivl om det vil virke, men hans tv kan skifte mellem indstillingerne. Det vil jeg prøve først. Jeg har ingen konverter, bare s-vhs stik til scart i tv´et også resten er ren opsætning på pc/tv...