Avatar billede flyver23 Nybegynder
02. juli 2002 - 20:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

"yellow polka dot bikini" på dansk?

Jeg kan huske at have hørt en dansk version af sangen:
Itsi bitsi teeni weeni,Yellow polka dot bikini, eller Itsi bitsi petit bikini.

Jeg ved ikke hvem der synger den på dansk, eller hvad den hedder.
Nogen gode forslag til den Danske titel, og kunstner?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juli 2002 - 20:50 #1
Birte Kjær har lavet den, kan ikke huske hvad den hed
Avatar billede colabund Nybegynder
02. juli 2002 - 20:52 #2
"det var en lille bitte ...???
Avatar billede flyver23 Nybegynder
02. juli 2002 - 20:59 #3
På en hjemmeside med Birthe kjær titler (316 stk) kunne jeg ikke finde noget med "det var en lille bitt" eller Itsi et eller andet. Nogen bedre bud angående titlen?
Avatar billede colabund Nybegynder
02. juli 2002 - 21:27 #4
>>flyver23: Titlen var vist heller ikke "det var en lille...", men noget, som ikke associerer til omkvædet.
  Har du linket til hjemmesiden med titlerne??
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2002 - 22:33 #5
sikker på at det ikke er "flower power tøj" du tænker på - den minder lidt om :)
Avatar billede colabund Nybegynder
02. juli 2002 - 23:04 #6
>>phunkypopcorn: DER var den... pokkers, må hellere booke plads på et eller andet hjem for senil/demente
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2002 - 23:30 #7
nåmen så kaster jeg da et svar
Avatar billede ymmot Nybegynder
02. juli 2002 - 23:42 #8
Det var Dirch Passer der sang den for længe siden altså itsi bitsi osv
Avatar billede halifax Nybegynder
03. juli 2002 - 00:19 #9
Det var en mægtig smart, men bart, en minimal og meget sart bikini
Den var prikket og splintrende ny.
Det var en mægtig smart, men bart, en minimal og meget sart bikini
på Bellavue sku' den ha' sin debut.

Sunget af vores alle sammens Dirch Passer.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. juli 2002 - 00:21 #10
Og Flower power tøj blev i øvrigt sunget af Ulla Pia. Men det er en helt anden sang.
Avatar billede anjensen1 Novice
03. juli 2002 - 01:46 #11
tæt på men..
"En mægtig - men meget sart bikini. Philips 355 208 PF (1960)"
-Tjek evt denne side ud som har en komplet oversigt over alle dirch's plader
http://www.dirch-passer.dk/discografi%20indhold.asp
/mvh
Avatar billede geronimo Nybegynder
03. juli 2002 - 07:34 #12
jeg har faktisk mudderkliren og kulmulen på plade :)
Avatar billede halifax Nybegynder
03. juli 2002 - 12:48 #13
anjensen1 - Tjaaa..  *griner* jeg vidse sangen havde en noget lang titel, som jeg var usikker på.  Skrev derfor, næsten korrekt, sangens omkvæd pr hukommelse, og den korrekte titel indgår også heri. Det en sandelig også en gammel sag - 1960!
Avatar billede flyver23 Nybegynder
03. juli 2002 - 17:00 #14
Hvis "ymmot" vil have nogle point, så skal jeg have et svar.
Linket til birthe Kjær siden er http://www.birthesvenner.dk/
Yderst opfindsomt ikke..
Jeg tror at det er den med dirch passer jeg tænker på. Muligvis var der en kvinde med i sangen?
Hv. Flyver23
Avatar billede flyver23 Nybegynder
25. juli 2002 - 23:29 #15
Da jeg ikke har hørt mere til Ymmot, går pointene hermed til AnJensen1

Tak for hjælpen.
Vh. Flyver23