Avatar billede pcreben Nybegynder
02. juli 2002 - 20:23 Der er 8 kommentarer

Grafikkort i Compaq

Compaq deskpro EN series P266 er udstyret med et AGP 4 mb grafikkort dette vil jeg udskifte men et Navida mx200 som jeg har liggene, ved hjælp af en pladesaks og lidt snilde har jeg fået det placeret men når maskinen tændes bibber den kun et par gange og står herefter stille, skærmen tænder ikke men blæseren på grafikkortet køre m.m. hvad kan jeg gøre,AGP er vel AGP 1X 2X 4X ?

P.S jeg ved godt at compaq at yt men jeg fik den næsten gratis.
Avatar billede klatten Nybegynder
03. juli 2002 - 16:40 #1
Grafikkortet sidder nok ikke helt på plads....kun lige nok til, at det får strøm til blæseren. Er det ét lang efterfulgt af 2 kort bip?
Avatar billede klatten Nybegynder
03. juli 2002 - 16:41 #2
Avatar billede bc.com Nybegynder
08. juli 2002 - 09:51 #3
Har du prøvet at tage det nye grafikkort ud og boote den op på det originale ? Dernæst kan du gå i enhedshåndtering og disable det originale kort. Prøv også at se efter i bios hvis det er et onboard kort. Noget i stil med "onboard vga"...så skal det disables. Nu er det jo en compaq bios og de plejer at være ekstremt sparsomme med features.Det er set ofte at en pc har problemer med at håndtere 2 grafikkort. Du kan jo da i al fald prøve.
BCCOM
Avatar billede pcreben Nybegynder
18. juli 2002 - 13:19 #4
Har været inde på den siden vedr bibs 1 lang og 2 korte er hvad der sker og det kan vel ikke have noget at gøre med windowsindstilling når skærmen normalt tænder før windows. ps den kører wim 2000 pro
Avatar billede pcreben Nybegynder
18. juli 2002 - 13:25 #5
det existerne grafikkort er ATI og ikke onbord
Avatar billede klatten Nybegynder
20. juli 2002 - 13:15 #6
Nvidia grafikkortet kan være defekt.
Avatar billede pcreben Nybegynder
21. juli 2002 - 20:10 #7
Grafikkortet er ok, virker i anden maskine. mit spørgsmål er ! kan der være ændret på stikforbindelsen på soklen i en compaq, for jeg var jo også nød til at save i bagpladen for at få kortet til at være der og det sidder korrekt i soklen.
Eller er det noget i bios der skal ændres,
ps. meget lidt som kan ændres i bios fra compaq.
Avatar billede klatten Nybegynder
24. juli 2002 - 15:13 #8
det er da meget muligt!
Har selv haft 3 compaq og de er ofte noget forskellige fra standart pc'er.
Min presario 5726 havde et Ati grafikkort. Jeg kunne godt sætte et alm. Nvidia kort i compaq'en, men ati kortet kunne ikke sidde i et standart bundkort. Sådan er der en del uligheder.