Avatar billede trvboy Nybegynder
02. juli 2002 - 19:24 Der er 10 kommentarer

premiere 6.0 og sony DV

Kan det være rigtigt at jeg ikke kan capture direkte i premiere 6.0 med mit sony trv30?? Premiere genkender tilsyneladdende ikke denne model.  Hvad gør jeg ?

venlig hilsen
Trvboy
Avatar billede brandrup Nybegynder
02. juli 2002 - 19:27 #1
Jeg tror du skulle kunne gøre det, selvom premiere ikke kender modellen. Det er da lykkedes for mig med en ugenkendelig panasonic model, men det var i win XP, og jeg tror at de øvrige windows versioner ikke har helt så god firewire support. Opdater evt.
Avatar billede brandrup Nybegynder
02. juli 2002 - 19:27 #2
opdater, jeg mener ikke skifte til et nyt styresystem men blot det du bruger
Avatar billede trvboy Nybegynder
02. juli 2002 - 20:22 #3
jeg arbejder desværre allerede i winXP...
Avatar billede trvboy Nybegynder
02. juli 2002 - 20:42 #4
glemte at sige at det er en trial-version jeg har downloaded, men det betyder vel ikke noget...
Avatar billede animaz Nybegynder
02. juli 2002 - 22:10 #5
Det er vist nok uomgængeligt at du har eller andet capture kort.
De fleste capture-kort er ligeglade med DV-cameraet/playerens fabrikat, blot skal det være EEE 1394-standard ligesom playeren også skal være det. Det svære ved Premiere er at få det til at køre stabilt og at samarbejde med capture-kortet,. Prem.6.0 har ganske vist en slags capture-vindue også til batch-capture men det er alt for ustabilt. Så gå efter et godt capture-kort. Og vær omhyggelig med project-settings og preferences.
Avatar billede brandrup Nybegynder
03. juli 2002 - 00:18 #6
Da jeg prøvede virkede det med det samme, også i trial version, så det skulle ikke have noget at sige. Du kunne prøvet et andet program for at se hvor fejlen ligger. Så vidt jeg har hørt kan man capture med det nye "quick time", så det kunne da være værd at prøve.
Avatar billede trvboy Nybegynder
03. juli 2002 - 13:41 #7
tak for hjælpen - problemet er løst. Håber at det er ok at I deler pointene.
Avatar billede trvboy Nybegynder
04. juli 2002 - 19:49 #8
Jeg har vist lavet en fejl-sorry. Hvis I kan fortælle mig hvordan jeg alligevel kan tildele jer pointene, så skriv lige. Skal jeg oprette spørgsmålet igen??
Avatar billede henninga Novice
18. januar 2003 - 03:26 #9
Nej - du skal bare have dem til at sende et svar igen  ;o)
Avatar billede henninga Novice
02. januar 2005 - 20:36 #10
Fandt du ud af det ????

Godt Nytår