Avatar billede codemon Nybegynder
02. juli 2002 - 19:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netekspress internetforbindelse på XP

Hvordan sætter jeg netekspress speedstream internetforbindelse op under XP, den skal køre på ATM kort, på CD'en der fulgte med findes kun installation til opkaldsforbindelse for 9x og vejledningen til Win2K kan jeg ikke bruge.

Jeg har kigget efter den på opasia hvor win2k vejledningen lå men kunne ikke finde nogen.

Udbyderen er teledanmark
Avatar billede nicidem Nybegynder
02. juli 2002 - 19:21 #1
har du installeret tcp/ip?

start-> kontrolpanel -> internet indstillinger og så vælg fanebladet forbindelser. marker ring aldrig til en forbindelse.
tryk på knappen lan indstillinger, øverst kan du markere "automatisk regi... gør det!

bagefter kan du gå ind på http://192.168.1.1 og skrive din kode og brugernavn ind! og vælg gem! (det er kun med nogle routere du skal gøre sådan)
Avatar billede nicidem Nybegynder
02. juli 2002 - 19:25 #2
Du kan tjekke efter om der er forbindelse til TDC ved at:
klik på start -> kør og skriv cmd og tryk enter.
skriv: ipconfig  og tryk enter
der skulle der gerne stå nogle tal! og ikke 0.0.0.0
Avatar billede codemon Nybegynder
02. juli 2002 - 19:32 #3
Jeg skal have lavet en opkaldsforbindelse først
Avatar billede bluex Nybegynder
04. juli 2002 - 01:51 #4
netekspress speedstream  kan ikke køre med atmkort efter hva jeg ved
kun poppe forbindsel alså med admindligt netkort kobel på 10baset10 port
kan du kom på med speedstream
på den side er der en vejledning om hvordan man sætte en poppe op
http://www.dsl-faq.dk/pppoe/pppoe-winxp.asp
Avatar billede codemon Nybegynder
22. juli 2003 - 16:36 #5
Det gamle speedstream netekspres ydes der ikke support på fra tdc efter win98. De er vist ligeglade med deres tidligste kunder, så det må gøres manuelt.

DVS. INDTIL ABONNOMENT BLIVER SKIFTES TIL EN ANDEN UDBYDER