Avatar billede zonique Nybegynder
02. juli 2002 - 16:30 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp min computer er ustabil

Hej
jeg er ved at opgive min computer!!! den er voldsom ustabil:
- Når jeg overfører noget over netværket crasher den ofte
- Når jeg overfører fra en hd til en anden hd crasher den engang imellem
- Når jeg spiller crasher den efter mellem 10 minutter til en time (ca.)
- kan ikke se en hel dvd uden af den crasher mindst engang

nogen forslag til hvad jeg kan prøve at gøre? når den crasher kommer der en blå skærm og den genstarter inden jeg kan se hvad der står, så jeg kan desvære ikk' give nogen fejlmedlinger.

jeg har prøvet:
- at geninstallere windows xp
- at installere windows xp på en helt tredje harddisk og pille de 2 andre fra

dette er min konfigration:
- AMD thunderbird 1400 mhz underclocket til 1050 mhz (kan slet ikk' køre ved 1400 mhz, selvom jeg har monster køling på... tror det er den der er problemet)
- ASUS a7v266 bundkort (burde være ok)
- 2 x 256 mb sd-2100 samsung ram
- ekstra promise controller (kunne måske også være den?)
- ATI radeon VIVO grafikkort med 64 mb DDR ram
- AvMedia tv tunerkort
- 2x netkort (realtek og sandberg)
- 2x hd (80 gb Baracuda og 46 gb IBM deskstar, 75GXP(der er vidst en del fejl med den serie))
Avatar billede vesperillo Nybegynder
02. juli 2002 - 16:38 #1
Okay
Først skal vi have fejlmeddelelsen at vide. Gå ind på Denne Computer - egenskaber - avanceret - start/genoprettelse og så unhack Automatisk genstart. Så kommer der en blå skærm op med en fejlbesked.
Skriv den nøjagtigt ned og meld tilbage.
Avatar billede vesperillo Nybegynder
02. juli 2002 - 16:39 #2
Altså ved genstart af computeren kommer der en besked op :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. juli 2002 - 16:41 #3
Lav en fejlsøgning på dit bundkort etc.
Dvs. start med det meste nødvendige; bundkort, cpu, ram, (én) harddisk- og se om det kører - derefter prøver du med kontroller, og se om det kører.
Sådan blir du ved indtil den hænger/fryser el. andet.
Og så har du formentlig fundet synderen.
Mit bud på synderen ville være kontrolleren, men det kan også være bundkortet :(

Men det er bare med at komme igang med fejlsøgningen, da det næppe er et driverproblem (det har du vel undersøgt)
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
02. juli 2002 - 16:47 #4
Undersøg, at CPUen kører ved den rigtige spænding... Har fået et tip om at ASUS motherboards (jeg har selv ét) giver alt for høj spænding til bl.a. CPU... Har selv A7V266 - og den gav 1,8V i stedet for de korrekte 1,75... Én af mine venners tilsvarende computere gav 1,85V til processoren - og den var meget varm og til tider ekstremt ustabil...
Avatar billede zonique Nybegynder
02. juli 2002 - 16:57 #5
Nu har jeg slået fejlmeddelse til og strømmen står allerede til 1.75 (men den giver 1.8), jeg har også pillet tvtunver kortet ud... nu venter jeg lige på den crasher igen... jeg venter lige med den store fejlsøgning til imorgen eller senere idag
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
02. juli 2002 - 17:29 #6
Jeg har sat min comp til at give mindre end 1,75V... (1,675-1,7). Jeg har sat min fra Jumper Mode... Nu giver min så 1,774V til VCore...