Avatar billede jepper15 Nybegynder
02. juli 2002 - 15:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skal bruge 2 filer fra en dansk version af xp pro!

Hej! Jeg er var at fikse windows, så jeg kan installere IIS på min xp home edition! Det eneste jeg mangler er bare 2 filer! De filer ligger på win xp pro - dansk cd'en! Hvis nogen skulle ligge inde med den cd, kan I så ikke sende følgende 2 filer til mig?
iis.dl_
iis.in_
Avatar billede jepper15 Nybegynder
02. juli 2002 - 15:43 #1
..... Hvis det er jeg kan også buge filerne hvis de er fra en win2000 cd....
Avatar billede Chewie Novice
02. juli 2002 - 15:43 #2
Du ville gører det lidt nemmere for de folk som har XP, hvis de fik en mail eller ICQ
Avatar billede jepper15 Nybegynder
02. juli 2002 - 15:47 #3
jeppe@kaninmanden.dk
Avatar billede jepper15 Nybegynder
02. juli 2002 - 15:58 #4
chewie>> har du ikke xp? ... hvad med win 2000?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juli 2002 - 16:20 #5
Er ikke sikker på at man bare må dele filer ud af sit OS til en der ikke har dette OS selv...
Avatar billede jepper15 Nybegynder
02. juli 2002 - 16:27 #6
Øhh... det ved jeg ikke....
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. juli 2002 - 16:54 #7
nej det må man vist ikke :(
Avatar billede jepper15 Nybegynder
02. juli 2002 - 17:23 #8
hmm
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juli 2002 - 20:11 #9
det er ganske korrekt... det er ikke tilladt at distribuere enkelte filer til Microsofts operativsystem, uden skriftlig aftale med dem.

læs http://www.microsoft.com/danmark/permission/copyrgt/cop-soft.asp

specielt følgende afsnit:

Datafiler - Datafiler er dokumenter, der oprettes ved hjælp af et Microsoft-softwareprogram som Microsoft Word, Microsoft Excel og Microsoft Access, som henholdsvis har filtypenavnene: .doc eller .dot, .xls eller .mdb. Disse filtyper indeholder data eller indhold, som oprettes af dig, slutbrugeren, og du kan frit videredistribuere sådanne filer uden skriftlig tilladelse.

Du må dog ikke videredistribuere datafiler eller eksempelfiler, som indgår i et Microsoft-produkt, medmindre der specifikt gives tilladelse hertil i slutbrugerlicensaftalen eller anden produktdokumentation. Læs slutbrugerlicensaftalen for at se dine videredistributionsrettigheder. Hvis er i tvivl, om du må videredistribuere en datafil, som er oprettet af Microsoft og findes i et Microsoft-produkt, kan du sende en anmodning om tilladelse hertil i henhold til instruktionerne under Sådan fremsendes en anmodning om tilladelse til brug af software.

Systemfiler - Hvis du vil videredistribuere systemfiler, kildekode, objekter, funktioner eller andre komponenter eller filer, som indgår i Microsoft-softwareprogrammer eller Microsoft-programmeringssoftware (f.eks. filer med filtypenavnene .DLL, .EXE., DRV, .LIB etc.), skal du se under Videredistribution af dele af produkt.

Videredistribution af dele af produkt
Hvis du vil videredistribuere systemfiler, kildekode, objekter, funktioner eller andre komponenter eller filer, som indgår i Microsoft-softwareprogrammer eller Microsoft-programmeringssoftware (f.eks. filer med filtypenavne som .DLL, .EXE., DRV, .LIB etc.), skal du læse slutbrugerlicensaftalen og anden produktdokumentation for at se dine videredistributionsrettigher. Vi modtager jævnligt anmodninger om tilladelse til at videredistribuere bestemte Microsoft-filer (f.eks. filen COMCTL32.DLL), så se først under Efterspurgte filer, om den pågældende fil omtales der. Hvis du har yderligere spørgsmål vedrørende videredistribution af dele af Microsoft-software, bedes du sende en anmodning om tilladelse i henhold til instruktionerne under Sådan fremsendes en anmodning om tilladelse til brug af software.

NanoQ/coadmin