Avatar billede -and1- Nybegynder
02. juli 2002 - 12:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Deling af internet ?

Hejsa,
Jeg har delt mit internet med et krydset netværkskabel, men det er en lille ulempe ved det, "server" computeren skal være tændt hele tiden! Og det er især irriterende hvis man er ved at downoade noget, og den anden computer bliver genstartet eller ligende! Men jeg har hørt at hvis man bruger en HUB, kan computerne være på uafhængigt af hinanden?
Jeg har i en lokal butik set de har en 5 port Switch på tilbud´, men hvad er foreskellen på en HUB og ehn SWITCH? kunne da lade sig gøre at dele internettet på denne måde ville jeg nemlig gøre det???

Mvh Andreas
Avatar billede styled.dk Nybegynder
02. juli 2002 - 12:22 #1
Det er muligt ja, og det er så nemt at enhver kan finde ud af det. Du køber en switch med mindst 3 porte, sætter dit stik fra routeren og over i en "uplink" port i switchen (det står på hvor den port er), så sætter du bare et kabel fra hver af de 2 porte over i hver af de 2 computere, tænder dem og du er automatisk på nettet :)

-Jonas
Avatar billede jelzin101 Praktikant
02. juli 2002 - 12:23 #2
har du fået købt dig stofa familiepakken da ?
Avatar billede black-vise Nybegynder
02. juli 2002 - 12:23 #3
ja det kan de tgodt lade sig gøre og så skulle du bruge en switch det er det jeg bruger og det virker !
så det syntes jeg du skal gøre
Avatar billede djeclemen Nybegynder
02. juli 2002 - 12:42 #4
Det kan kun lade sig gøre hvis du har Router, eller flere Ip adresser
Avatar billede -and1- Nybegynder
02. juli 2002 - 13:04 #5
hmm, hvorfor siger djeclemen at man ikk kan? jeg gider ikk ofre pengene hvis det ikk virker! men hvad er foreskellen på en Switch og en Hub?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
02. juli 2002 - 13:07 #6
Har du en Router, eller flere ip adresser..

Hvilket internet har du og hvor?
Avatar billede -and1- Nybegynder
02. juli 2002 - 13:11 #7
nej jeg har ik router eller flere ip addr. men det virker sq da med krydset netværkskabel!
Avatar billede djeclemen Nybegynder
02. juli 2002 - 13:24 #8
ja men der er også kun 1 computer directe på..

hvad har du af internet??
Avatar billede -and1- Nybegynder
02. juli 2002 - 14:51 #9
ja men den computer har 2 netkort! stofanet!
Avatar billede dt Nybegynder
02. juli 2002 - 15:50 #10
1 en switch arbejder på lag 2 i osi modellen ( dvs kan se på mac add ) som gør den kun brodcaster til den maskine som du sender til ( mindre trafik på netværket ) en hub ( er på lag 1 i osi modellen ) er bare dum og sender alt der kommer ind på 1 port ud på alle andre porte ( meget netværks trafik )

2 og NEJ det vil IKKE virke med en switch for dig, da du skal ha noget til at route din trafik med !!! du har en public IP som skal deles til 2 PC kan kun ske hvis du bruger den ene som gateway ! ( gatewayen er vejen ud for de andre pc ( din offentlige IP ) så skal du sætte en pc som router ( så alligevel SKAL være tændt ) eller købe en router (ved ikkom de findes til strofa ( de kører vel bare ethernet ? ) så det er nok den bedste løsning du har nu
Avatar billede djeclemen Nybegynder
02. juli 2002 - 16:48 #11
Du kan kun koble en switch directe på hvis du har stofa family
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
02. juli 2002 - 21:23 #12
Det passer det de siger: Du skal bruge en computer til at logge på almindeligt stofanet. Alternativt kan du bare købe en 166 Mhz skod-pc til 500 kr. og lade den stå tændt uden skærm. Den bruger heller ikke ½ så meget strøm som en stor dum Athlon.

Det er en af fordelene ved ADSL - der følger gratis router med (-: