Avatar billede peppino Nybegynder
02. juli 2002 - 00:32 Der er 33 kommentarer og
4 løsninger

Vurdering af Peppino.dk

Hej!!!

Hvad suntes i om http://www.peppino.dk/nypeppino.dk ????
I kan skrive lige havd i vil om den bare det ikke er negativt :-).
Jeg vil gerne have hvis i gav en karakter (1-13)

Siden er ikke helt færdig endnu (Forum delen(Point overførelse) skal lige finde ud af hvordan det skal gøres)

/Peppino
http://www.peppino.dk
Avatar billede ahv Nybegynder
02. juli 2002 - 00:37 #1
1) Der er ingen sort kant i enderne af det grå, alle steder på nær et sted, ude til højre for enden af din "counter" der er den afsluttet med en sort kant, det passer ikke ind.

2) Synes Copyright teksten skulle være på en linie så mailen kommer op sammen med det andet.

3) Ville prøve at få nogle af alle de "kasser" væk inde i selve indholds "kassen" er der flere "kasser" til forskellige ting, prøv at lave et eller andet smart så du slipper for dem.
Avatar billede likedon Nybegynder
02. juli 2002 - 00:39 #2
jeg synes den er flot, du skal dog lige have lavet lidt mellemrum fra kant til tekst så den ikke står klistre helt op mod den sorte kant, synes jeg
Avatar billede annikadk Nybegynder
02. juli 2002 - 00:41 #3
synes den ser klassisk (for tiden) ud, men CSSen er ikke for god i Opera...
tror det er denne fejl:

font.size: 12 pt;
som skal være
font-size: 12pt;
Avatar billede zob Nybegynder
02. juli 2002 - 00:42 #4
Mener at jeg har set det der Design et andet sted, også hvor Tælleren er der!
Avatar billede ahv Nybegynder
02. juli 2002 - 00:43 #5
Forresten indimellem for man sådan en led popup :(, synes nu lige i skulle vente med alle de reklamer til i kommer ordenligt igang, få brugere til inden i begynder alt for meget med det.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
02. juli 2002 - 00:43 #6
Det lyder interressant. Troede først det var baren på Nørrebro.
Skal lige kikke lidt nærmere på det.
Held og lykke med projektet!
Avatar billede karsten_fl Nybegynder
02. juli 2002 - 00:52 #7
Jeg kan godt lide dens design og at den ikke er alt for rodet med animationer og og andet unødvendigt. Hvis jeg direkte skulle give den en karakter fra 1-13 ville det være 8 med pil op.
Avatar billede ahv Nybegynder
02. juli 2002 - 00:53 #8
Når jeg nu sidder og ser siden lidt mere grundigt igennem, synes jeg du skulle prøve at få rettet lidt op på følgende punkter :

1) Sproget kunne blive bedre generalt, men også med hensyn til punktumer og kommaér

2) Der mangler noget i højre side af toppen.

3) Bryder mig ikke om den måde siden "Nyheder" er stillet op på, selvom der endnu ikke er nogen tekst, synes jeg det ser underligt ud.

4) Login sidens valg med om den skal huske login eller ej, er skrevet forkert efter min mening f.eks "Ikke huske mine oplysninger." Det kan man ikke skrive, ville nok skrive "Husk ikke mine oplysninger"
Det samme gælder med de 2 andre.

5) Når man skal oprette en ny bruger tager den ikke højde for :
Om ens rigtige navn er et tal
Om man er fædt i år 2002 og der for sandsynligvis ikke bruger en computer
Om der er noget @ i ens email
Om ens website inderholder http://, www eller .dk
Avatar billede zob Nybegynder
02. juli 2002 - 00:59 #9
Bruger du Front page 3.0 ? :o)
Fandt nemlig  meta name front page 3.0
i et af dine Script
Avatar billede whatever Nybegynder
02. juli 2002 - 01:09 #10
Prøv at kigge din kode lidt igennem. Du begår de typiske fejl når du inkluderer "objekter" på siden. Hver eneste gang du inkluderer noget har du html-, head-, meta- og body-tags. Hvilket resulterer i disse tags optræder 9 gange på din forside.

Prøv at køre sitet gennem w3c's validator på http://validator.w3.org
Avatar billede zob Nybegynder
02. juli 2002 - 01:11 #11
lige en fejl,
Når man Skal Registrere et brugernavn sår over knappen "registrer" står der noget med" Hjælp smiley vis" men linket dur ikke og jeg synes at linket står for tæt på Knappen
Avatar billede zob Nybegynder
02. juli 2002 - 01:27 #13
Avatar billede zob Nybegynder
02. juli 2002 - 01:39 #14
ok det er så en til skufelse :(
http://www23.brinkster.com/teamzob/opera.jpg

her en til Skufelse

http://www23.brinkster.com/teamzob/ns.jpg
Det er Opera 6.03 og NS 7.0
Avatar billede zob Nybegynder
02. juli 2002 - 01:40 #15
Avatar billede annikadk Nybegynder
02. juli 2002 - 01:43 #16
zob: men vil du ikke mene det værste mht. fonten kan fixes ved at rette de 2 font-tag i CSSen så de er korrekte (har ikke tjekket selve sidens kode)
Avatar billede yousif Nybegynder
02. juli 2002 - 09:48 #17
01-13 hmm.. jeg giver den 07

Ok design, men i din kode ser man <html> stort set over det hele.

FrontPage er noget lort, efter min mening, du kan se hvad den har gjort her:

Din dokument starter med:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title> Peppino.dk - Programmering på Dansk </title>
<meta HTTP-EQUIV="CONTENT-Language" CONTENT="da">
<meta HTTP-EQUIV="Reply-to" CONTENT="admin@peppino.dk">
<meta NAME="Generator" CONTENT="Meta Maker - www.brideonline.dk">
<meta NAME="Author" CONTENT="Morten Knudsen">
<meta NAME="Copyright" CONTENT="Copyright 2002 - Morten Knudsen">
<meta NAME="Keywords" CONTENT="hjælp til hjemmeside">
<meta NAME="Description"
CONTENT="Programmering på dansk hvad mere kan man forlange? Har alt hvad du skal bruge.">
<link REL="STYLESHEET" HREF="Style.css" TYPE="text/css">
<script LANGUAGE="JAVASCRIPT">
<!--
function open_window(url,sizeX,sizeY) {
    mywin = window.open(url,'smileyWin','toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,width=' + sizeX +',height='+ sizeY + '');
}
-->
</script>
<script LANGUAGE="JAVASCRIPT">
<!--
function open_window(url,sizeX,sizeY) {
    mywin = window.open(url,'ny','toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,width=' + sizeX +',height='+ sizeY + '');
}
-->
</script>
</head>
<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

</body>

</html><html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

</body>

</html><html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

</body>

</html><html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

</body>

</html>
<body bgcolor="#EAEAEA">
<div align="center"><center>

<ta...
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
02. juli 2002 - 10:05 #18
"Formålet med denne side er at du kan finde de kildekoder som du ikke har kunnet få til at virke eller ikke har gidet at lave. Du kan oprette dig som bruger hvor du kan skrive interne mails til andre brugere, og hvis du har nogle kildekoder kan du tilføje dem til databasen. Hvis du har spørgsmål ang. kildekoder kan du få dem besvaret i forumet."

Generelt synes jeg at du bør arbejde med din korrektur. Dansk er en svær sprog :), og der sjuskes utrolig meget med det, især på hjemmesider.

Forslag:
"Formålet med siden er at du kan finde den kildekode som du ikke har kunnet få til at virke eller ikke har gidet at lave. Du kan oprette dig som bruger hvor du kan skrive interne mails til andre brugere, og du kan tilføje din egen  kildekode til databasen. Hvis du har spørgsmål ang. kildekode kan du få dem besvaret i vores fora."
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2002 - 17:47 #19
Jeg synes den er rigtig pæn selvom der rent designmæssigt og i forhold til gestaltloven om nærhed er problemer på startsiden i forhold til den måde du har "alignet" dine tabeller.

Rent kodemæssigt, og taget i betragtning af at siden nu engang SER rigtig pæn ud, så vil jeg give yousif ret... Frontpage laver altså noget underligt noget...

Jeg vil give den 9 med pil op =)
Avatar billede deef Nybegynder
02. juli 2002 - 18:13 #20
Flot side, ser sq godt ud.. Jeg vil også give den 9.. :)
Avatar billede armena Nybegynder
03. juli 2002 - 14:17 #21
Den er fed.. Men prøv at gå ind på denne side : http://www.peppino.dk/nypeppino/default.asp?side=login&error=HEJ%20MED%20DIG%20%20MORTEN

Kig godt..
Avatar billede armena Nybegynder
03. juli 2002 - 14:18 #22
Hov.. Jeg vil give 9 ..
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2002 - 14:31 #23
"Nyeste forum spg.'s" skal du nok gøre lidt større, evt. så den udfylder den tomme plads... SÅ kunne du jo evt. gøre at man også kunne se hvem der havde oprettet det, svar og hvornår det blev oprettet.

Du behøves forhåbenlig kun 1 counter, (brug helst chart.dk eller peak.dk)
De andre fylder bare, og ser rimlig amatør agtigt ud :-/

Nede ved copyright prøv at fjerne emailen, og lav "Copyright © 2002 - Peppino.dk
" om til et email-link...

I "form oversigt", prøv at fjerne det linjer der deler dem op.
Gør linket til at oprette et nyt spg. mere synligt så man ikke skal lede efter det...

Isteden for at skrive: "Alder:" (http://www.peppino.dk/nypeppino.dk/default.asp?side=addbruger)
Så skriv fødselsdag...

"Vis smiley hjælp" viser 404...

Isteden for at skrive: "Om webmasteren" så skriv Ledelsen eller Bag siden...
Det ser mere proffesionelt ud :o)

I dine tabeler lav lidt mere margin, de slikker jo næsten kanterne :-/

Peppino.dk - Programmering På dansk, er det ikke Udvikleren.dk's motto???

I menuen lave en hover effekt, det ville se godt ud...

NeoScala:
7@13

/Neo - Biggel.com
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
03. juli 2002 - 16:31 #24
ohhh er du ikke sød at behandle den fine tekst ordentligt. Den kan jo slet ikke ånde... Glem ALDRIG ordet MARGEN, du har ingen. Dine menuer skal have noget luft.. de er klistret op mod kanten, det samme er din brøddtekst. Eller må jeg sige det er noget af det pæneste jeg nogensinde har set nogen lave i frontpage møgprogrammet.. :)

/Musse
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
03. juli 2002 - 16:32 #25
8 med pil op ;)
Avatar billede peppino Nybegynder
03. juli 2002 - 17:17 #26
Nowoe>>> Hvad mener du med det her: "I menuen lave en hover effekt, det ville se godt ud..."
Avatar billede peppino Nybegynder
03. juli 2002 - 17:32 #27
Jeg tror jeg har rettet alle de fejl i er kommet med, men hvis jeg ikke har så skriv lige hvad det er for nogen.

Zob>>> Jeg kan ikke se de billede du henviser til.
Avatar billede peppino Nybegynder
03. juli 2002 - 19:56 #28
ahv>>> Hvordan laver jeg de funktioner her:
Om ens rigtige navn er et tal
Om der er noget @ i ens email
Om ens website inderholder http://, www eller .dk
Avatar billede ahv Nybegynder
04. juli 2002 - 00:18 #29
peppino :

Jeg dúr desværre ikke til asp prgrammering, men kan fortælle hvordan du gør i php, men det er jo ikke til megen hjælp.
Avatar billede yousif Nybegynder
04. juli 2002 - 10:49 #30
peppino> du kan gøre det via javascript.

armena> hehe..ja.. men det samme sker på din side ;)
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2002 - 14:20 #31
Forresten, er http://www.peppino.dk/ ikke stjålet fra www.laq.amok.dk ????
Avatar billede peppino Nybegynder
04. juli 2002 - 16:36 #32
nowoe>>> Det eneste jeg tog der fra var hans menu billeder og dem laveder jeg om, designet har jeg haft i lang tid, men ja det kan godt være at de har lignet hinanden meget og det beklare jeg så.
Avatar billede zob Nybegynder
04. juli 2002 - 19:00 #33
Peppino-->
Du ka se dem her:)
www.emil.vonbuchwald.dk/opera.jpg
og
www.emil.vonbuchwald.dk/ns.jpg

Tror jeg da :D
Avatar billede zob Nybegynder
04. juli 2002 - 19:25 #34
Test
Avatar billede peppino Nybegynder
04. juli 2002 - 19:29 #35
zop>>> Ja det ser ikke for godt ud
Avatar billede armena Nybegynder
06. juli 2002 - 13:45 #36
yousif> Jeg ved godt  at jeg har den samme fejl, men peppino vidste det ikke så jeg skrev bare hvad fejlen var
Avatar billede funguy Nybegynder
06. juli 2002 - 13:49 #37
Jeg synes det ville være smart hvis man kunne se et sted hvad de f.eks. 10 sidste tilføjede kildekoder er for nogen... Altså de 10 nyeste... Jeg kan se at der er en eneklt kildekode, men jeg kan ikke se f.eks. hvilken kategori den ligger i... Da må jeg forsøge mig i de forksellige kategorier, og det tror jeg ikke der er så mange der gider... Det er jo ikke en gætte-leg =)