Avatar billede mnt Nybegynder
01. juli 2002 - 19:29 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Vi sidder og har et mini lan party.

Hej Eksperter.
En af mine venner har taget hans pc med her op til mig. Jeg har en tdc bredbånd adsl forbindelse, med 2 ip adresser. Vi er også kommet på nettet begge 2, uden problemer. Jeg køre win 2000 pro, og han køre win xp pro.
Det var har problemer med, er at vi ikke kan finde hinanden i selve netværket, da vi gerne vil overføre filer osv.

Hvad gør vi?
Avatar billede bullefardk Nybegynder
01. juli 2002 - 19:31 #1
installer MSN Messenger på begge maskiner. Så den filerne til hinanden der. Det går hurtigt fordi maskinerne er koblet sammen. Hent det på http://messenger.msn.dk
Avatar billede bullefardk Nybegynder
01. juli 2002 - 19:32 #2
Så sender i bare til hinanden i en besked.
Avatar billede mnt Nybegynder
01. juli 2002 - 19:33 #3
Jamen er det ligeså godt, og hurtigt?
Avatar billede acid-head Nybegynder
01. juli 2002 - 19:35 #4
Jamen, da du sikkert bruger DHCP på din adsl-forbindelse skal i bare sørge for at i under Identifikation under Netværksopsætning har samme workgroup, og så skal i huske at installere en IPX-protokol (hvis Windows ikke selv har gjort det)... =)

- Det er mit forslag... Når mig og mine venner gør sådan har vi aldrig problemer... ;)

//AciD~HeaD
Avatar billede bullefardk Nybegynder
01. juli 2002 - 19:36 #5
Det er ligeså godt, og det er hurtigere..
Avatar billede mnt Nybegynder
01. juli 2002 - 19:45 #6
Vi har lige prøvet med at jeg satte ftp op på min, og så han hentede nogle musik filer, men det går IKKE hurtigt???  Andre måder?
Avatar billede bullefardk Nybegynder
01. juli 2002 - 21:13 #7
hvilket program til ftp?
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2002 - 21:41 #8
hvilken IP adresser har I??? Er firewall slået fra i win XP??
Du kan se hvilken IP adresse du har ved at skrive command i kør menuen og så skrive ipconfig
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2002 - 21:44 #9
Har I en router eller hvordan har I lavet jeres lille netværk??
Avatar billede bullefardk Nybegynder
01. juli 2002 - 22:05 #10
de sender over msn nu.. snakekde lige med ham på icq
Avatar billede benny.dk Nybegynder
01. juli 2002 - 22:23 #11
Husk I jeres FTP at bruge passive mode, så går det hurtigere.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
01. juli 2002 - 22:47 #12
acid-head > hva ville du bruge IPX til? udover at spille altså..
Avatar billede mnt Nybegynder
02. juli 2002 - 01:03 #13
Hvad er det der passive mode?
Avatar billede piller Nybegynder
03. juli 2002 - 13:04 #14
Jeres problemer ligger i at i sikkert ikke har en router. Dermed har i fået 2 ip adresser der VIDT forskellige (har jeg ret?) Og dermed kan I ikke se hinanden på netværket. Derfor er der ikke så mange løsninger tilbage:

1. Undvære internettet (Vælg jeres egen ip: 192.168.x.x)
2. Hvis en af jer har 2 netkort i kan i route internet til den anden
3. Køb en router...:)
4. Brug en anden protokol (ipx, netbeui)

Det hjælper ikke at release/frigøre ip adressen, I får de samme igen.. desværre.

Har selv problemet herhjemme, var dog heldig at TDC resatte hele DHCP systemet så jeg nåede at få 3 adresser tæt på hinanden...:)
Avatar billede acid-head Nybegynder
04. juli 2002 - 17:39 #15
Hvaaa, er jeres mini-lanparty ikke snart ved at være ovre?? *Gg*

- Ellers er det da ikke så mini enda! ;)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. august 2002 - 19:32 #16
Lukker du lige??
Avatar billede mnt Nybegynder
25. august 2002 - 20:00 #17
Ja.. Sorry.