Avatar billede kjeld Nybegynder
15. august 2000 - 14:08 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Brænder-fejl!

Jeg får konstant \"bufferunderruns\"! Jeg læste i et indlæg, at man kunne lukke de forskellige aktive prog.(dem ved uret) ved at bruge ctrl+alt+del,og så lukke programmene efterhånden, men der var vist noget der absolut ikke måtte lukkes?
Ved uret har jeg:Opgavestyring--Norton antivirus--Mouse--Icq--SW gamecontroller--Lyd--Adaptec Direct cd--SecondChance--Disc Detector--MSN messenger--SB Live [E400]--Adaptec create cd--ISDN modem.

Ved ctrl+alt+del  får jeg: Explorer--Ctnotify--Directcd--Cpctray--Swtray--Createcd--Mediadet--Ndetect--Em_exec--Tray--Stimon--Systray--Navapw32--Mdn--Rnaapp--Ahgtb.
Yderligere oplysninger: P2 400  128mb. HP 8100i(brænder) Adaptec easy cd creator 4,0 med alle opdateringer(i hvertilfælde for ca.1½ md. siden).Brænderen er er med firmware helt med i win98se.
Nogen råd??

Avatar billede vaase Nybegynder
15. august 2000 - 14:16 #1
Hvilken hastighed brænder du med, det er ikke alle cd\'er der kan klare over 4x speed.
Det burde ikke være nødvendigt at lukke noget bare du ikke selv arbejder med pc\'en samtidig.
Avatar billede jimsim Nybegynder
15. august 2000 - 14:19 #2
Lad Explorer, systray og createcd være tilbage.
Ved ikke helt om du skal have directcd med, men prøv dig lidt frem.
Avatar billede parazite Nybegynder
15. august 2000 - 14:21 #3
Havde samme problem. Som en nogenlunde løsning satte jeg farten på brændingen ned, og inden jeg brænder smider jeg alt hva jeg skal have på CD\'en over på min nyeste HD. Det virker OK.

Du kan også højreklikke på de forskellige ikoner ved siden af uret og vælge exit/shut down el.l. for at vinde lidt sys-ressourcer. Evt. reboot før du brænder, for at tømme for overflødige ting i systemet.

- Parazite
Avatar billede gozar Nybegynder
15. august 2000 - 14:25 #4
Det er ihverfald en go ting at disable Antivirus programmer, da de sløver det hele. Også når man brænder
Avatar billede ckrame Nybegynder
15. august 2000 - 15:20 #5
Hvis du brænder fra HD er det en god idé at have HD og brænder til at sidde på hver sin IDE controller
Avatar billede denboj Nybegynder
15. august 2000 - 15:22 #6
luk alt undtagen explorer og systray

åbn derefter dit brændeprogram manuelt
Avatar billede kjeld Nybegynder
15. august 2000 - 23:41 #7
Tak for de gode svar, alt bliver prøvet efterhånden.
Jeg kan imidlertid ikke rigtigt forstå det, da jeg havde den alm. win98 + adaptec easy cd creator 3,5, havde jeg ingen problemer med at brænde direkte fra dvd-drevet til brænderen. Nu kan jeg kun brænde over HD, og selv her svinger bufferen mellem 80-100, men det hjælper næppe at gå tilbage vel? Jeg vil helst heller ikke miste billedprogrammet, der er i 4èrn de luxe.
Jeg har lige haft skilt drevene ad, og renset linserne, det hjalp ikke!
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2000 - 02:10 #8
Tja jeg har MemTurbo til at gøre rent, og jeg må nok tilstå, at den må bestille noget imens brændingen foregår.
Avatar billede denboj Nybegynder
16. august 2000 - 13:10 #9
hmm - jeg tænker på om fejlen ikke også er en anden end det vi kigger på - har du f.eks. instalerret andre brænderprogrammer - så som Nero tidligere ?  -
Ellers kunne det måske være en idé (skud i tågen) at prøve at afinstalere rewrite programmet - Hedder det ikke direct-cd i easy cd creator. Kan tænkes at det er det der knepper dig -

Faktisk nu jeg tænker over det - du siger at du har opdateret easy cd creator - hvad betyder det ? at du har instaleret en ny version oven i den gamle ? for så er det (næsten) med garanti det der er problemmet. Prøv at afinstaler al brændersoftware og geninstaler den seneste update :-)
Avatar billede kjeld Nybegynder
16. august 2000 - 19:36 #10
Hvad er mem turbo?
Jeg har haft clone cd installeret, men det var også galt inden.
Opdateringerne, er alle de opgraderinger adaptec hele tiden udgiver, men her var det også galt inden opgrad.
Avatar billede mabu Nybegynder
16. august 2000 - 21:08 #11
Jeg har haft absolut uløselige problemer ( HP\'s konklusion ) med samme brænder.
Jeg anvender udelukkende Nero nu, og så fungerer det hele fint.
Avatar billede strych9 Praktikant
17. august 2000 - 22:46 #12
For en ordens skyld. I fald at du ikke ved det: Det der sker når du brænder, også når det er disc2disc er at data bliver flyttet fra dit dvd drev til et midlertidigt lager kaldet en buffer. Hvis bufferen pludselig løber tør for data fordi dvd drevet ikke har formået at fylde den hurtigt nok op eller fordi en anden process i windows pludselg har taget al opmærksomheden for en stund så løber bufferen tør og du får en fejlmeddelelse om \"Buffer underrun\". Din CD brænder kan ikke pludselg stoppe op og vente på at der kommer noget nyt i bufferen den kan brænde ned. I stedet fortsætter den og du ender med en coaster - en fejlbrænding.
Derfor: Luk alle processer undtagen Explorer og systray og åben så dit brænder program.
Hvis du har noget som helst tilsluttet USB portene så unplug det. Aktive USB devices starter skjulte processer som kan kræve masser af CPU tid.
Lad være med at bruge computeren mens du brænder.
Er du sikker på at dvd drevet læser hurtigt nok til at følge med brænderen? Sæt brænder hastigheden ned.
En anden mulighed er din opsætning af IDE devices (master/slave).

Sidste råd: Lad være med at købe HP brændere. Jeg har hørt så meget dårligt om dem. Køb SCSI frem for IDE og hold dig til kvalitet (Plextor og Teac brændere feks). Benyt Nero frem for EZ CD creator. Sidstnævnte er noget bloatware pis for at sige det mildt.

MVH Strych9
Avatar billede denboj Nybegynder
18. august 2000 - 03:58 #13
Jeg tænker lidt over strych9\'s svar: 1 gange dvd er vist lig noget i stil med 5 gange cd - så du kan vel selv regne ud om du f.eks. forsøger at brænde i 6 gange hastighed - for så er det for meget. Hvis du altså har sat din dvd til kun at læse i 1 gange hasighed (f.eks. hvis dine dvd film harker (he he)
Avatar billede kjeld Nybegynder
18. august 2000 - 23:38 #14
Det er altid svært at give point retfærdigt.
Jeg har givet til dem som jeg syn`s har været nyttigst.
Men jeg ville gerne stadig,gerne vide hvad MEM TURBO er?