Avatar billede fifie Nybegynder
01. juli 2002 - 17:33 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Program til netværk.....

Hej alle eksperter, findes der et lille fikst program til at bruge over vores netværk.
Det skal virke sådan at jeg kan scanne hele mit netværk og når det så finder en af vores computer på netværket skal jeg kunne få adgang til den på sådan en måde at jeg kan browse mig igennem den.
dvs. filer som ligger på denne maskine skal jeg kunne "trække" over til min egen eller en tredie eller 4 o.s.v  maskine på vores netværk???

håber jeg har fomulerret mig rigtig
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
01. juli 2002 - 18:17 #1
...tænker du på et "fjernstyringsprogram" - hvor du kan blive siddende på din pind og så arbejde direkte på en anden pc der er placeret andetsteds??

hvis ja så er NetOp et udemærket prg
http://www.netop.com/main.asp?id={15D6CC97-1C45-4DAC-A643-6DAC18018D54}

..hvis ikke kan du så ikke uddybe lidt mere
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juli 2002 - 18:57 #2
Jeg bruger selv Dameware til det du beskriver, kan downloades fra www.dameware.dk. Der er mange der anvender PCanywhere, så det kunne også være en kandidat.

Så vidt jeg har hørt, er der et samarbejde mellem dameware og Netop, dette er jeg dog ikke sikker på. Jeg har anvendt Netop school, og det var desværre ingen succes
Avatar billede becko Nybegynder
02. juli 2002 - 12:08 #3
ellers prøv med VNC, link til download http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html
bruger den, det virker og er freeware
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
04. juli 2002 - 16:15 #4
>>bufferzone
overvejer at anskaffe NetOp school - er det en dårlig ide? Kan du ikke lige uddybe.....
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juli 2002 - 20:29 #5
Det fungerede meget langsomt og kunne reelt ikke bruges til undervisning. Dette kunne skyldes at vores netværk i klasseværelserne var ret dårligt på det tidspunkt. Hvis du bor i københavnsområdet, har jeg nogle licenser stående jeg ikke bruger som du kan låne og lege med før du køber. De er stadig i orginalembalage med plastik om
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. juli 2002 - 12:52 #6
mhh hvis det er langsomt er det noget skod.. Bor desværre på fyn - men er ved at se om jeg kan få en trialversion. Ellers tak for tilbuddet - en skam du bor i kbhområdet :)Har dog ikke lyst til at bruge en masse kræfter på skidtet hvis der er langsomt :/

bruger NetFinity her ude på mit arbejde, men skal have fundet en anden løsning da det ikke kan køre under XP. Har brugt NetOp på enkelte PCér og det virker fint, derfor overvejede jeg NetOp School som supplement
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. juli 2002 - 13:18 #7
....et alternativ er fx PcAnywhere fra symantec - faktisk også udemærket prg

http://enterprisesecurity.symantec.com/products/products.cfm?productID=2
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. juli 2002 - 13:19 #8
>>bufferzone argh - det har du jo allerede henvist til LOL
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2002 - 16:05 #9
susanne>send en e-mail til kim@bufferzone.dk, det kan nok sendes med posten.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
10. juli 2002 - 18:54 #10
>>bufferzone en skam dette her sp blev oprettet så sent - har i dag modtaget en del licenser men har indtil videre kun installeret på 4 PCér, og ser så hvordan det går - har taget forbehold og sagt jeg returnerer hvis det er noget skod - - ellers mange tak for tilbuddet :)
Avatar billede dameware.dk Nybegynder
27. februar 2003 - 14:46 #11
Hej bufferzone,

Lige en kort rettelse til din bemærkning omkring NetOp og DameWare. Vi er konkurrenter på markedet for fjernstyringssoftware og jeg vil gerne slå fast at vi ikke har et samarbejde ;-)

Blot til info.

mvh.
Peter Vang
DameWare Scandinavia
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
28. februar 2003 - 18:04 #12
>> fifie hvordan går det har du valgt din sw ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. februar 2003 - 20:40 #13
dameware.dk>Takker for denne afklaring, det rimer også med mine erfaringer med Dameware og netop school. Dameware fungere aldeles perfekt mens netop school er ubrugeligt på vores net, der kræver mere båndbrede end vi har
Avatar billede kenp Novice
27. december 2003 - 23:10 #14
fifie ->har du fundet ud af noget?