Avatar billede tlist Nybegynder
15. august 2000 - 10:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Reserved words

Hvordan får jeg tilføjet \"reserved words\" til Visual Studio (VID, VC++, VJ++, VFP, VB)
Avatar billede lrj Nybegynder
15. august 2000 - 11:13 #1
Vil du lave dine egne reserverede ord? Tror nu nok det er indbyggede funktioner i compileren - nej?
Avatar billede rm Nybegynder
15. august 2000 - 14:19 #2
det kan du ikke, men du kan aftale med dig selv at du kun bruger de ord til det du vil reserver dem til
Avatar billede tuxen Nybegynder
15. august 2000 - 15:58 #3
Hm.. jeg er sikker på at miljøet bruger en ordliste.
Se om du kan finde den selvom den måske er vedligeholdt i et underligt format.
Så kan du selv tilføje et par ord efter at have kigget på strukturen i ordfilen.
Thue
Avatar billede lrj Nybegynder
15. august 2000 - 18:59 #4
tlist> Hvad skal det bruges til?
Avatar billede tlist Nybegynder
16. august 2000 - 09:15 #5
Jeg har lavet en ISAPI DLL der kører på min webserver. Den benytter VbScript-engine men har også sine egne functioner. Så det ville jo være dejligt hvis man kunne tilføje \"reserved words\" til VS således at man kan lave scripts til denne komponent.
Jeg tror ikke at disse ord i VS forefindes i compileren men snarer som tuxen siger i en ordliste. Men propblemet er bare at der ikke findes nogen documentation om emnet.
Avatar billede wisen Nybegynder
01. marts 2001 - 09:39 #6
Der findes en tekstfil, hvor du kan angive f.eks. klasser, som den skal syntax-highlighte. Er det det du mener ? Altså at hvis det er en bestem klasse, så skal den farves, som om det var et reserveret ord ?
Avatar billede tlist Nybegynder
01. marts 2001 - 10:09 #7
wisen > Ja det er godt nok ikke klasser men funktioner/operationer jeg gerne vil have highligthed. Hvad hedder den fil og hvor er den lokaliseret ?
Avatar billede wisen Nybegynder
01. marts 2001 - 10:28 #8
Det er lige det jeg arbejder på. Jeg har fået fat i et plug-in til IDE\'en, som skulle kunne håndtere det. Jeg er lige ved at se om jeg kan få det til at virke, så kan jeg evt. e-maile det til dig...
Avatar billede tlist Nybegynder
01. marts 2001 - 10:30 #9
Ja tak :)
Avatar billede wisen Nybegynder
01. marts 2001 - 14:19 #10
Nå, jeg kunne ikke på det projekt til at virke, umiddelbart :(

Men så mu du gøre det manuelt :
Du kan for det første prøve at \"rode\" lidt i filen \"autoexp.dat\" som ligger i \"..\\Microsoft Visual Studio\\Common\\MSDev98\\Bin\\\". Her ligger der mange sjove indstillinger... Derudover kan du oprette en fil ved navn \"usertype.dat\", hvor du ligger navnene på de klasser/funktioner, som du vil highlighte ( een pr. linie ).

God fornøjelse.
Wisen

Avatar billede tlist Nybegynder
01. marts 2001 - 14:27 #11
Det virker jo helt fint... men kun i VC++ :-(((
Har du andre forslag? Kom glad :-)
Avatar billede wisen Nybegynder
01. marts 2001 - 14:30 #12
Ja, det virker godt nok kun til udviklingsmiljøet Visual C++. Men mon ikke det kan lade sig gøre at lave noget af det samme i andre miljøer !?!
Avatar billede tlist Nybegynder
01. marts 2001 - 14:31 #13
Sikkert ... men hvordan?
Avatar billede wisen Nybegynder
01. marts 2001 - 14:45 #14
Ja, det er vist her jeg står af. Jeg aner det simpelt hen ikke. Jeg arbejder med VC++ til dagligt. De andre er for mig mere eller mindre non-existent :) Jeg er ved at rode lidt i hjælpefilen, for at se om jeg kan finde noget brugbart...
Avatar billede tlist Nybegynder
01. marts 2001 - 14:51 #15
Jeg tror jeg har fundet løsningen... eller rettere sagt grunden til at det ikke kan løses.
Type Libary.
I \\common\\ide\\ide98\\ ligger en ASP.tbl hvilken jeg har på fornemmeren er en af dem bl.a. VID bruger til at definere VBScripts reserved words...
Måske eller ej... Hvad ved jeg..
Avatar billede wisen Nybegynder
01. marts 2001 - 14:57 #16
Jeg har ledt lidt, men kan ikke finde noget :(