Avatar billede xodeus Novice
01. juli 2002 - 07:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

FTP server alt port.

Hej jeg har tænkt mig at køre en ftp server. Men det er sådan at ham jeg deler forbindelsen bruger port 21 selv. Hvilken port kan jeg bruge sådan at alle kan få adgang. Har prøvet med 23, 25, 2121. bruger jeg dem kan tiscali, stofa og mennesker med firewall ikke komme ind. de hænger ligeså snart de skal have LIST. Har prøvet båbe med PASV og uden PASV.
Avatar billede bluex Nybegynder
04. juli 2002 - 21:14 #1
hej

jeg vil tror det er fordi dem skal ind på din ftp server ikke
lave den port om de skal connet til alså port 23 eller 25 eller 2121
det de skal gøre er at der hvor der står port 21 skriv man
den ip også den port som du har sad den op til
du kan også prøve at gå ind på dyndns.dk og lave en konto
som er gratis og ser om de kan kom på af den vej
en anden ting kan være din firewall som jo også skal
have den port åben som du lad dem kom ind ad ellers
sker det som du skriv om
prøve også lige at ser om der ikke er et andet program
som brug de port du talt om
håber jeg kun hjælp lidt
Avatar billede xodeus Novice
05. juli 2002 - 12:19 #2
Okay. Min router er sat op til at køre på port 23. Det er min firewall også. Og de er kun få personer der ikke kan komme ind! Findes der slet ikke en alternativ port til FTP ligesom der findes en til Webserver (8080)??
Avatar billede thomasledet Nybegynder
06. juli 2002 - 17:21 #3
sæt din ftp-port til 8021 og 8020... bemærk at der er tale om to portnumre...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
06. juli 2002 - 17:21 #4
dit ftp-server-program skal så lytte på port 8021, men routeren skal forwarde begge porte...
Avatar billede xodeus Novice
03. januar 2003 - 11:03 #5
Jeg har nattet routeren og installeret et software firewall program. det funker