Avatar billede bernz Nybegynder
30. juni 2002 - 17:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Knapper i flash

Jeg har et billede i Flash 5 som jeg har lavet om til et "Symbol" og valgt "button". Men hvis der skal laves den her slags mouseOver, som jeg så skal, reagere den kun på musen hvis den rammer lige præcis i midten (hvor der desuden er et plus når jeg redigere mit flash). Kan man ikke få det her MouseOver til at fungere med reaktion på HELE billedet?

//- Over And Out: BeRnZ -\\
Avatar billede _k Nybegynder
30. juni 2002 - 17:56 #1
Jo da :o)
Dobbeltklikker du på din knap, kommer du ind i knappens tilstande. Dvs. at der er 4 niveauer, Up, Over, Down og Hit. Tror godt du kan regne ud hvad de betyder.
Lav en keyframe i Hit-framen og lav noget grafik der dækker det felt du vil have skal være klikbart. Jeg plejer bare at tegne en grim grøn firkant, så den er til at få øje på. Det smarte er, at alt placeret i Hit-feltet ikke bliver vist i den endelige film, der skal bare være noget der gør Flash opmærksom hvad der skal betragtes som et klikbart område.

Håber det var svar nok?
Avatar billede nak-m Nybegynder
30. juni 2002 - 18:05 #2
prøv at lave det til et mc(movieclip) istedet - det er smartere:)

eller skriv dette i knappens/mc'ets actions:

on(rollOver){
    // og dine actions her!
}

og hvis der også  skal ske noget når du fjerner musen så:

on(rollOut){
    // actions!
}

Håber også det var svar nok?
Avatar billede bernz Nybegynder
30. juni 2002 - 19:22 #3
Var lige lidt away...
_k: Det prøvet jeg lige...

nak-m: Jeg har ik så meget forstand på de der commands... ;(
Avatar billede bernz Nybegynder
30. juni 2002 - 19:26 #4
_k: Genialt! Tak skal du have...
nak-m: Tak for svaret, jeg er bare ik så cool til det med commands...
Avatar billede bernz Nybegynder
30. juni 2002 - 19:31 #5
_K: Jeg ved godt jeg lukkede spørgsmålet, men det fungere da ikke helt på samme måde når man skal bruge skrift?
Avatar billede Per Frits Juniormester
30. juni 2002 - 20:31 #6
Hvis du bruger skrift, laver du bare et felt der dækker skriften, i "Hit state", så skulle det være det samme.
Avatar billede bernz Nybegynder
30. juni 2002 - 20:33 #7
Okay... Tak din suspekte makker... Refererer til dit navn... :D
Avatar billede Per Frits Juniormester
30. juni 2002 - 20:36 #8
velbekomme :o)