Avatar billede bdb Nybegynder
30. juni 2002 - 16:50 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvad betyder J2EE ?

og kan jeg få en kort, dansk beskrivelse, TAK.
Avatar billede abpdk Nybegynder
30. juni 2002 - 16:52 #1
Java 2 Enterprise Edition (hvis jeg ikke tager meget fejl)
Avatar billede huuba Nybegynder
30. juni 2002 - 18:43 #2
abpdk har ret det er Java 2 paltformens, Enterprise Edition og er den platform der anvendes til udvikling af Server-side applikationer imodsættning til J2SE, der er standard edition og anvendes til udvikling at client-side applikationer/applets/osv.
Den stor forskelle ligger bla. i at J2EE har en "container" hvor i programmel afvikles, men der er hvis en længere forklaring. Jeg kan varmt anbefale "Proffessional EJB fra Wrox" kapitel 1, her gives en ret god gennemgang at arkitekturen. Håber det hjalp lidt.
Huuba
Avatar billede huuba Nybegynder
30. juni 2002 - 18:47 #3
ups ...  der skulle stå "... ,men DET er hvis en længere forklaring."
:-))
men skriv hvis du ønsker mere info, så skal jeg prøve at uddybe.

Huuba
Avatar billede disky Nybegynder
30. juni 2002 - 20:22 #4
huuba:

Næsten korrekt J2SE er også ganske udemærket til server side applicationer, men J2EE har indbygget ting der gør clustering osv lettere.
Avatar billede huuba Nybegynder
30. juni 2002 - 20:51 #5
disky: helt enig det var måske også en dårlig formulering forsøgte blot at gøre det til en kort og generel beskrivelse. :-(