Avatar billede hundevennen Nybegynder
30. juni 2002 - 15:12 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

kan ikke se de andre i workgroup??

Når jeg via stifinder forsøger at finde de andre på vores lokalnetværk, kan jeg ikke komme på  netværket - får beskeden  workgroup er ikke tilgængelig........hvad mangler jeg at gøre??
Avatar billede hundevennen Nybegynder
30. juni 2002 - 15:13 #1
jeg ved de er der - jag kan tilslutte dem som netværksdrev med deres Ipadresser, men bare ikke se dem i stifinder - netværksteder.........
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 15:32 #2
Jeg kan desværre ikke give dig råd, angående Microsofts "indbyggede netværk", men jeg kan foreslå dig, at du installer en FTP server på en af maskinerne, som har en rimelig stor harddisk, og så kan alle maskinerne få adgang til den.

1. Du får resume i overførslerne, så hvis du overfører store filer, så kan du altid resume.

2. Du kan mere detaljeret se, hvad der foregår.

3. Det er enormt rart, med en FTP server til f.eks. LAN. Så hvis du skulle finde på, at holde et, så har du den klar.

Hvis du er interesseret i den løsning, så sig til, så finder jeg lige nogen links osv.
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. juni 2002 - 16:38 #3
Det lyder som et netbeui/wins problem. Dete r normalt netbeui protokollen eller wins der håndtere opløsning mellem computernavne og ip. prøv at installere netbeui protokollen.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
30. juni 2002 - 17:41 #4
Bufferzone - det løste ikke mit problem - jeg kan godtnok se mig selv nu, - men ikke de andre 30 computere jeg ved der er - jeg har prøvet med et lan program og der kan jeg se dem alle bare ikke i win2k stifinder  og det er det jeg vil?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. juni 2002 - 17:50 #5
Er netbeui installeret på alle maskiner. Så vidt jeg husker vil en af maskinerne tage rollen som browsmaster og sørge for at alle computernevne/ip adresser replikeres ud til de andre i netværker
Avatar billede hundevennen Nybegynder
30. juni 2002 - 20:27 #6
jeg er sikker på at det ikke er de andre maskiner, men en instilling i på min win2k der ikke er rigtig eller slået til
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. juni 2002 - 20:51 #7
Jeg prøver lige at snakke med mine folk i morgen på arbj.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
30. juni 2002 - 21:09 #8
jeg har prøvet at skifte gruppe og når jeg genstarter efter at have skiftet arbejdsgruppe til f.eks arbejdsgruppe kan jeg se dem der er i"arbejdsgruppe", men når jeg så gar tilbage og ændre arbejdsgruppe til workgroup, hvor der er mange med i, kan jeg efter genstart ikke se nogen andre end mig selv
Avatar billede beo227 Nybegynder
01. juli 2002 - 13:29 #9
Kan du pinge de andre i workgroup?
Avatar billede pheen Nybegynder
01. juli 2002 - 14:06 #10
Kan du komme ind på de andre maskiner via "kør" ???
fx \\comp_navn\share ????
Avatar billede hundevennen Nybegynder
01. juli 2002 - 16:02 #11
til beo227 og pheen ja til begge spørgsmål - som jeg skriver tidligere - det er nok et stifinderproblem for det er der jeg ikke kan se hvem der optræder på vores lokalnet når jeg er tilmeldt arbejdsgruppen workgroup - ligesåsnart jeg tilmelder mig arbejdsgruppen "arbejdsgruppe" så kan jeg se dem der er med i "arbejdsgruppe" - kringlet??
Avatar billede slyhn Nybegynder
01. juli 2002 - 16:31 #12
Kan de andre 30 i netværket godt se dig?
Hvad for protokoller har du inde lige nu?
Du skrev: "f.eks arbejdsgruppe kan jeg se dem der er i"arbejdsgruppe", men når jeg så gar tilbage og ændre arbejdsgruppe til workgroup". Hvad med når du er i ArbejdsGruppe kan du så heller ikke se Workgroup og kan de andre i netværket det?
vil tror porblemet ligger i opsætningen af dit netværk.
Er det noget der lige er sket eller er det bare en anden comp du har sat til?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
01. juli 2002 - 21:15 #13
slyhn - jeg kan kun se dem der er med i arbejdsgruppe - og ja - jeg har fornylig formatteret og reinstalleret win2k på en ny HD som er den primære og har en partition c;\ HD nr 2 ligger den gamle win2k på d:\ og derefter yderligere 2 partitioner altså e og f, - måske ligger der noget under win2k
på d: og driller - en gammel netopsætning måske??
Avatar billede slyhn Nybegynder
01. juli 2002 - 22:20 #14
Det tror jeg næppe, men kan du starte dit gamle win2k op og se netværksopsætningen der inde, for det virker da, ik? Hvis ja, så er det bare med at skrive ned og have den helt samme opsætning i den nye win2k. Hvad for et OS kører de andre computer i?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
02. juli 2002 - 07:58 #15
jeg bliver nok nødt til at formattere mit d drev fordi jeg tror det er det derligger der der laver balladen - fjerne netkort og starte forfra.De andre i lanet - bruger lige fra win95 til XP, som sagt det er en boligforening, så det er ikke dem det er galt med - den har jo virket før med win2k på min :-))
Avatar billede slyhn Nybegynder
02. juli 2002 - 10:39 #16
Ja, Prøv at Slette det på D-devet hvis du tror det er fejlen, men bagefter slettet du lige alt i netværksopsætningen og begynder forfra der inde.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
04. juli 2002 - 08:05 #17
så fik jeg slettet d drevet og afmonteret netkort genstartet uden netkort slettet netværksforbindelser - slukket maskinen - isat netkort og installeret det hele forfra - samme bøvl - kan ikke se de andre i workgroup
Avatar billede hundevennen Nybegynder
07. juli 2002 - 20:38 #18
jeg lukker da jeg ikke har fået nogen løsning
Avatar billede slyhn Nybegynder
08. juli 2002 - 11:27 #19
jeg tror du er nød til at slette den win2k du har på dit c-drev, det er lige hvad jeg kan se som den sidste ud vej!!