Avatar billede mortenoc Nybegynder
30. juni 2002 - 15:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværk ml. XP og Win95

Jeg prøver at etablere et netværk via en hub mellem en win95-maskine og en XP-maskine. Fra win95-maskinen kan jeg sagtens få adgang til de delte filer på XP-maskinen men i My Networks Places på XP-maskinen kan jeg hverken finde win95-maskinen eller få adgang til filerne på den. Jeg har checket indstillingerne på win95-maskinen og de burde være OK. Jeg har slået XP´s firewall fra og Zonealarm på begge maskiner er indstillet til laveste sikkerhedsniveau for lokalnetværk på begge maskiner.
Nogle ideer?

Avatar billede k-asp-er Nybegynder
30. juni 2002 - 15:14 #1
Så vidt jeg ved, kan XP ikke se noget der ikke er i enten FAT32 eller NTFS, og det har win95 mig bekendt ikke mulighed for, så det er nok det, der er problemet - ikke konfigurationen
Avatar billede halifax Nybegynder
30. juni 2002 - 15:23 #2
Du har måske ikke fået oprettet brugeren fra 95 maskinen over på XP maskinen i Windows XP User Management?
Se en vejledning med screen shots her
http://www.wown.info/j_helmig/wxpwin9x.htm
Avatar billede konex Nybegynder
30. juni 2002 - 22:53 #3
Dine computer skal være i samme "workgrup" og subnet feks 255.255.255.0

forslag

Computer 1: IP = 192.168.0.10
Computer 2: IP = 192.168.0.11
Subnet på begge 255.255.255.0
Gateway på begge 192.168.0.1

derude over skal du have delt en mappe/drev på hver af computerne disse må ikke være skjulte.

vedr. sikkerhed så lave dem evt. fuld med brug af password og brugernavn
Avatar billede janbb Juniormester
01. juli 2002 - 14:08 #4
Har du prøvet at inst. NETBUI-protokollen ?
Avatar billede janbb Juniormester
01. juli 2002 - 14:24 #5
Det er åbenbart sværere med xp, men iflg dette tweak-site skulle det være muligt alligevel: http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=654
Avatar billede mortenoc Nybegynder
03. juli 2002 - 11:10 #6
Jeg vælger at give poitene til konex, da svaret virkede på mit spørgsmål. Imidlertid kunne jeg ikke, efter at have anvendt konex´ svar forbinde via min LAN-forbindelse. Løsningen blev en nulstilling af begge maskiner og reboot af begge.
Og til K-asp-er: XP kan sagtens læse FAT(16). Alt andet ville da også være for åndssvagt.
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
03. juli 2002 - 11:44 #7
Ja selvfølgelig