Avatar billede anders_ Nybegynder
29. juni 2002 - 22:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

RAM og WinXP

Hej hej.
Her på min bærbar computer har jeg windows xp, og det har jeg også på min
stationær. Det er somom windows kører hurtigere på den stationære end på den
bærbare.. Er det mon fordi der er mere ram på den stationære? Hvis ja, så
synes jeg det er lidt mærkeligt, at jeg altid har over 50 MB ram fri på den
bærbare.. Hvis der mangler ram, burde windows så ikke starte med at udnytte
alt det jeg har?....

Bærbar:
1ghz
256 ram
kig evt. her:
http://www.compaq.dk/Produkter/Portable/Presario/705EA/specifikationer.asp
så glemmer jeg da ikke noget.....

Stationær:
800mhz
512RAM
GeForceMX 2 32MB
Avatar billede hien Nybegynder
29. juni 2002 - 22:06 #1
Ja det er fordi der er mere ram!! Selvom det umiddelbart ser ud som om der er 50mb fri er 512 altid bedre end 256!! Øhh siger sig selv :)
Avatar billede anders_ Nybegynder
29. juni 2002 - 22:10 #2
Ja, det siger sig selv, men hvorfor hulen er der ledig ram hvis xp har brug for mere.. Det ville sgu da være smartere om den brugte alt det den havde!
Avatar billede resten Nybegynder
29. juni 2002 - 22:40 #3
Det kan også være på grund af dine programmer eller her er de samme på begge 2 ?
Der er jo heller ikke 2 maskiner som kører ens uanset hvad da man gør og laver.
Avatar billede peet-49 Novice
30. juni 2002 - 00:43 #4
Installer Memokit, så er du ude af det problem, det er fordi win og div. programmer ikke frigiver rammene igen.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
30. juni 2002 - 14:22 #5
Det kan nu også være pga den harddisk du har i den Stationær er en 7500 rpm og den du har på den bær bare er en 5400 rpm .. det siger faktisk meget .. jeg tænkt eikke lige over det da jeg installere XP på en vens computer hvor det blev installeret på en 5400 rpm harddisk .. det var faktisk samme spec. som min computer ud over hans harddisk var en 5400 rpm og den var 5 - 10 sekunder langsommere om at starte op osv ...

Men måske kan det også være pga du måske har meget grafik på skrive bordet f.eks xp´s standard tema .. !

Jeg vil anbefale du bare laver en Windows Klassisk tema på dit skrivebord det kan også give lidt mere .. ihvertfald et par sekunder i booten men alting tæller!
Avatar billede anders_ Nybegynder
30. juni 2002 - 16:08 #6
svend_rugaard>>Tja, harddisken på den bærbare er i hvert fald langsommmere end den på den stationære, så det kan vel godt være derfor...
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
30. juni 2002 - 18:57 #7
Det er det sikkert, men jeg kan ikke sige noget .. om det da der bare står det er en 20 gb harddisk i det link du har skrevet .. men mener det er 5400 rpm der er på en bær bar ved nemlig en af mine venner har lige købt en bærebar fra Toshiba .. og den køre XP home som standard men det er en AMD 1 ghz med 256 ram ... og den var også utrolig sløv at starte op det tog faktisk 1 og 20 sekunder .. og det er sku lang tid for 1 ghz og det var også en 20 gb harddisk men jeg laver det som svar!
Avatar billede anders_ Nybegynder
30. juni 2002 - 19:02 #8
Hm, min puter er ikke utrolig sløv til at starte op, den er ikke fra Toshiba, men jeg kan bare mærke en forskel mellem den stationære og den bærbare.. Det er garanteret harddiskens skyld... Den er jo langsommmere end den 7200 rpm der sidder i den stationære.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
30. juni 2002 - 21:22 #9
takker for point ! Men synes nu ikke du skulle give mig alle pointene da det jo ikke er 100 % sikkert det er det !