Avatar billede cowboy Nybegynder
29. juni 2002 - 19:45 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Vektor tegning.

Er der nogen der ved et program der kan hjælpe mig med at lave et billede om til vektor grafik. Jeg kan ikke tegne, men syntes det ser fedt ud når man har taget et billede og trace det. Jeg ved det kan lade sig gøre i flash og med Adobe streamline(Ved ikke hvordan), men resultatet bliver ikke rigtig fedt. (Har prøvet med flash). Men er der andre og nemmere/bedre programmer.

Hvis i er tvivl om hvad jeg mener, så kig her :
http://www.danielkallbom.com/mjolkarlivet/
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
29. juni 2002 - 20:06 #1
Er du sikker på man kan lave det? Tror bare at de har en dygtig tegner *S*
Avatar billede cowboy Nybegynder
29. juni 2002 - 20:09 #2
måske, men vektor billedet er nøjagtig magen til det der længere nede på siden i rigtig billed format. Jeg regnede heller ikke med det, men håbede der var en der havde de vise ord!
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
29. juni 2002 - 20:12 #3
Okay :o) Men så vent lidt... Det KAN jo være *S*!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. juni 2002 - 22:00 #4
I Flash: Du skal anvende Modify>Optimize... på tegninger, efter du har givet dem en Modify>Trace Bitmap... Så får du et resultat der svarer til http://www.danielkallbom.com/mjolkarlivet/

/per
Avatar billede morpheus Nybegynder
29. juni 2002 - 23:13 #5
Man kan også bruge et filter i photoshop.. det bliver ikke vektor, men nogenlunde samme effekt. Filter----> Artistic----> Outcut

/Musse
Avatar billede cowboy Nybegynder
30. juni 2002 - 00:13 #6
gode svar. Tak skal i have.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. juni 2002 - 08:03 #7
Velbekomme! :-)

/per
Avatar billede arnums Nybegynder
21. januar 2004 - 19:04 #8
et program der hedder Signlab, er rigtigt god til det
Avatar billede doodoo Novice
24. februar 2005 - 09:20 #9
normalt tegner man jo vektor op i Adobe Illustrator
mindre indskydelse =)
Avatar billede zuma Nybegynder
26. marts 2006 - 13:21 #10
Corel-Draw 10 kan også Trace.. :-) mener det hedder trace by outline.

/john
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2007 - 20:20 #11
Jeg kan desværre ikke se siden - Er det en vexel du mener? I så fald, fandt jeg en rigtig god guide på internettet et sted.. Det var en lidt lang guide, hvor du kunne lave fotografier om til vexels. Man skal bruge Adobe Photoshop og så lidt erfaring ;) Søg på google: "Vexel Tutorial" og der skulle komme nogle gode op. Håber det kunne bruges!