Avatar billede loool Nybegynder
29. juni 2002 - 18:24 Der er 17 kommentarer

hexcode til sourcecode

er der nogen der har styr på det???
Avatar billede hermandsen Juniormester
29. juni 2002 - 19:43 #1
Den skal jeg lige være med på... Vil du kunne decompile et Delphi-program?
Avatar billede jespernaur Nybegynder
29. juni 2002 - 19:48 #2
Du vil aldrig kunne komme tilbage til den oprindelige Delphi kode - det bedste du (måske) kan håbe på, er ukommenteret maskinkode, altså assembler uden kommentarer.
Avatar billede loool Nybegynder
29. juni 2002 - 19:57 #3
ja men jespernaur hvis du ved hvordan man gør kan du så ikke hjælpe mig??
Avatar billede doc404 Novice
29. juni 2002 - 20:21 #4
W32DAsm - disassembleren findes rundt om på nette - min version hedder 8.93 - find den eller nyere
Avatar billede hermandsen Juniormester
29. juni 2002 - 21:52 #5
VB3 programmer kan dekompileres, men Delphi... Det tror jeg sgu ikke du kommer til sådan uden videre! ;)
Avatar billede dl Nybegynder
29. juni 2002 - 22:48 #6
doc404>> har du en link til sådan et program ?

//dl
Avatar billede yousif Nybegynder
29. juni 2002 - 22:53 #7
Jeg havde engang et program (måske har jeg den stadig) der kunne dekompilere delphi forms.. ikke units!! men forms. Tror du at du kan bruge sådan en??

MVH
Yousif
www.ys-software.tk
Avatar billede doc404 Novice
29. juni 2002 - 23:06 #8
W32DAsm er en ren diassembler, der blot laver en nydelig assembler source. De findes et hav af steder på nettet - brug google.

Jeg så engang et forsøg på at lave en Delphi decompiler - men det døde hurtugt, da man liiige kom over det nemmeste.

Det er pratisk taget umuligt, at decompilerer kode genereret af en god compiler (som Delphi jo har) fordi en bunke bliver optimeret. Så skal man ind og kigge bagved, kræver det altså en god portion assembler kendskab.

Jeg kan ikke huske, hvor jeg selv fik fat i den - men pas på! den ligger på en del hacker sites,så vær forsigtig med ikke at få andet snavs med i købet :-)
Avatar billede doc404 Novice
29. juni 2002 - 23:10 #9
fandt DeDe - Delpi Decompiler, der er sket noget siden jeg sidst så den

ftp://ftp.balbaro.com/dede/
Avatar billede yousif Nybegynder
29. juni 2002 - 23:12 #10
doc404> hehe.. det var også dede jeg havde :)
Avatar billede borrisholt Novice
01. juli 2002 - 08:26 #11
at rykke form ud af et Delphi-exe fil er ikke svært. Det ligger i resoursen. Brug en/min resourse editor til formålet. Selve kilde koden kan du ikke få fat i.

Jens B
Avatar billede lanstorp Nybegynder
01. juli 2002 - 13:21 #12
Hvis det er resourcer fra exe, dll m.m. Kan 'Resource Hacker' anbefales:
http://www.users.on.net/johnson/resourcehacker/
Avatar billede borrisholt Novice
01. juli 2002 - 14:17 #13
Og hvis du vil vide hvordan man skriver sådan en fætter vil jeg anbefalde den jeg har skrevet.

Jens B
Avatar billede lanstorp Nybegynder
01. juli 2002 - 14:29 #14
Source er da altid at foretrække, men syntes ikke jeg kan finde det på http://borrisholt.com ...
Avatar billede borrisholt Novice
01. juli 2002 - 14:32 #15
hmnm ... 5 min ...
Avatar billede borrisholt Novice
01. juli 2002 - 14:54 #16
Avatar billede lanstorp Nybegynder
01. juli 2002 - 16:25 #17
HTTP 404 - Filen blev ikke fundet :)