Avatar billede bobbi Nybegynder
29. juni 2002 - 16:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort-installation

Hej !
Jeg har installeret et nyt Vegas TNT2 M64 32Mb PCI-grafikkort i en Aptiva 2137-E50 fra 1997. Computeren nægter at boote, dvs. der står en lille cursor oppe i venstre hjørne efter at IBM-logoet og F1-"menuen" er væk - og så sker der ikke mere. Jeg har prøvet at skifte PCI-slot og forsøgt at kigge på jumpere, men det burde vel ikke være nødvendigt? Nogen gode idéer ???
Avatar billede egede Nybegynder
29. juni 2002 - 17:03 #1
Har Aptivaen et onboard grafikkort?
Avatar billede bobbi Nybegynder
29. juni 2002 - 17:09 #2
Yes, og jeg har forsøgt at kigge på jumperne, men DET duer jeg ikke til!!
Avatar billede 2807 Nybegynder
29. juni 2002 - 17:21 #3
prøv at gå ind i kontrolpanel/system og deaktiver evt.onboard grafikkort.
prøv også at se i bios om det onboard kort, kan slås fra der.
Avatar billede bobbi Nybegynder
04. juli 2002 - 11:00 #4
Jeg kom aldrig videre med dette; hvis jeg deaktiverer onboard-grafikkortet - dvs. sletter det - kan jeg jo intet se på skærmen - hvad gør man så?