Avatar billede ktoft Nybegynder
29. juni 2002 - 16:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

50% transparent

Jeg vil gerne i nedenstående kode kunne sætte transparenten til f.eks. 50%. Hvordan?

<body leftmargin="0" topmargin="0" scroll="no" style="background:transparent;">
Avatar billede cyberkox Nybegynder
29. juni 2002 - 16:44 #1
<body leftmargin="0" topmargin="0" scroll="no" style="FILTER: Alpha(Opacity=50);">
Avatar billede ktoft Nybegynder
29. juni 2002 - 16:47 #2
cyberkox - og hvordan undgår du at dette også går ud over indholdet. <det er jo kun baggrunden der skal hsve en anden opacity end 0.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
29. juni 2002 - 16:54 #3
<body leftmargin="0" topmargin="0" scroll="no" style="background:FILTER: Alpha(Opacity=50);">

Tror jeg nok
Avatar billede ktoft Nybegynder
29. juni 2002 - 16:57 #4
virker ikke!
Avatar billede callesen Praktikant
29. juni 2002 - 17:22 #5
Hvad mener du med en  50% transparent baggrund? Skal man kunne skimte elektronkanonen i monitoren?
Avatar billede ktoft Nybegynder
29. juni 2002 - 17:24 #6
Det er kun baggrunden der skal være transparent - teksten, og evt. billeder skal ikke påvirkes at transparenten på baggrunden. - Filen med transparenten er i en iframe.
Avatar billede callesen Praktikant
29. juni 2002 - 17:34 #7
Prøv denne IE-ting:
<IFRAME ID="iFrame2" SRC="dinfil.html" allowTransparency="true"  STYLE="background-color: #en_farve;FILTER: Alpha(Opacity=50);">
</IFRAME>
og i dinfil.html:
<BODY allowTransparency="true" STYLE="background-color:transparent;">
Avatar billede styled.dk Nybegynder
29. juni 2002 - 17:38 #8
hvorfor ikke bare lave det i et billedbehandlings program??
Avatar billede ktoft Nybegynder
29. juni 2002 - 17:40 #9
Fordi billedet ligger som en fast baggrund i fil 1, og det er kun et lille område der skal være transparent i fil 1 - nemlig der hvor iframen er.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
29. juni 2002 - 17:41 #10
Som styled.dk skriver:

Lav en 20*20 gif i et billedbehandlingsprogram.
Baggrunden skal være transperant - og så laver tegner du en 'prik' i hver anden pixel.

Det giver nogenlunde den samme effekt.
Se www.boomtown.net < der har de gjort sådan.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
29. juni 2002 - 17:42 #11
'...og så laver tegner ....' :D

Det er jo tidligt på dagen

//taskmgr ~ http://rostved.net
Avatar billede styled.dk Nybegynder
29. juni 2002 - 17:51 #12
Gør som taskmgr skriver.... hvad er problemet?

-Jonas
Avatar billede ktoft Nybegynder
29. juni 2002 - 17:54 #13
Det er en tåbelig løsning - og går ud over hastighed på sitet.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
29. juni 2002 - 17:56 #14
Hehe...
'tåbelig'

Kald det hvad du vil - jeg prøvede at bidrage, men du får ikke mere herfra.
Avatar billede styled.dk Nybegynder
29. juni 2002 - 18:04 #15
den er overhovedet ikke tåbelig...en kringlet css løsning kommer ikke til at virke i alle browsere ;)
Avatar billede ktoft Nybegynder
29. juni 2002 - 18:05 #16
Ja - det kommer jo an på hvilke principper man mener er rigtig, at bruge når man programmere hjemmesider.
Avatar billede tubber Juniormester
30. juni 2002 - 09:08 #17
Altså background er et billede ?

Altså skal sitet loade et billede uanset hvordan det gøres ?
Loader man et billede der er 2 px (første en farve og anden transparant) og så genbruger det i baggrunden kan det sq da ikke gå ud over hastigheden.........

Men hvis det ikke er en løsning, så åben det billede du vil have som baggrund i Photoshop, PSP eller hvad du nu har og lav det på en transparant baggrund og sæt opasity til 50% på det layer hvor du har billedet og exporter så din gif.....så er problemet løst......

Som styled.dk skriver så må det da være med at få det til at virke flest mulige steder....hmmmmm......skrot alle billder for de kan ikke ses i Lynx.....

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
30. juni 2002 - 09:10 #18
hov det billede er self 2x2 px

  Farve          Transparant
  Transparant    Farve

så man er sikker på den skifter og ikke laver striber...
Avatar billede ktoft Nybegynder
21. juli 2002 - 15:14 #19
Lukkes!