Avatar billede johnemanuel Nybegynder
29. juni 2002 - 01:13 Der er 4 kommentarer

sd ram/multimedia ram i "digitalt kamera med mp3 afspiller"

jeg overvejer at købe et "digitalt kamera med mp3 afspiller". der er indbygget flashram, men mulighed for at supplere med sd ram eller multimedia ram.

1. kan man bruge hvilket som helst mærke ram?
2. kan det forventes at mit "legetøj" ikke kan klare mere en vis størrelse ram kort, altså, der er begrænsning på ram kortets tilladte størrelse?
3. hvad er bedst sd eller multimedia?
4. hvad er forskellen?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
29. juni 2002 - 01:42 #1
har du et link til dette cam?
Avatar billede zenze Nybegynder
30. juni 2002 - 01:45 #2
SD står for secure digital og er en nyere og lidt tykkere type end MMC MultimediaCard. Førstnævnte type har - som navnet siger - indbygget sikkerhed til beskyttelse af de data, der er på kortet. Begge kan i dag fåes op til 128 MB. Firmwaren (den software, der er i dit kamera) afgør om du kan anvende de 'store' kort, men kom med en modelbetegnelse eller et link til kameraet!
Det er ret lækkert at at begge kort-typer kan bruges.
Avatar billede johnemanuel Nybegynder
30. juni 2002 - 16:09 #3
Avatar billede zenze Nybegynder
03. juli 2002 - 00:29 #4
Jeg har trevlet nettet, men har ikke kunnet find noget om begrænsninger. Har selv en Siemens SL45 og den skal flashes hvis den skal kunne tage et 128MB MMC, fik jeg af vide, da jeg mailede deres helpdesk.
Casio må da have noget support, hvor du kan få det at vide - inden du køber.