Avatar billede jepper15 Nybegynder
28. juni 2002 - 23:54 Der er 10 kommentarer

Køb af bærbar pc!

Jeg skal til at investere i en bærbar pc, derfor har jeg surfet rundt for at se hvad prisen for sådan en maskine er. Mit loft er 15.000 kr jeg har fundet en Vega, som jeg selv syntes er ret billig (i forhold til hvad den kan!) http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=VEGA406H-N

Jeg er blevet anbefalet Dell. Det er selvfølgelig mærkevare, det er eg klarover, men syntes bare ikke rigtig jeg får nok for mine penge der... Deres website er iøvrigt ikke opdateret ordentligt, hvilket er enormt irriterende, når der på den ene side står at en bærbar koster 12.460 og på en anden står der at selv samme pc koster 13.090, nevermind....

Hvilke modeller kan I anbefale, og hvad skal jeg huske at lægge mærke til før jeg fyre mine penge af?
Avatar billede -simon- Nybegynder
29. juni 2002 - 00:10 #1
Jeg ville vælge en Inspiron 2650 1600GT med 256 MB Ram. Bland andet fordi der er GeForce 2 Go og 1,6 GHz mobile P4
Avatar billede -simon- Nybegynder
29. juni 2002 - 00:12 #2
grafikkortet er utroligt dårligt på den du linker til. Grafikkortet er shared, så du mister 4-64 MB
Avatar billede jepper15 Nybegynder
29. juni 2002 - 00:32 #3
Hmm.. ok. Hvilken processor vil du anbefale mig at kigge efter? Jeg har nemlig en eller anden bagtanke om at celeron er noget pap (pap = negativt ord)
Avatar billede -simon- Nybegynder
29. juni 2002 - 00:39 #4
Hvad skal du bruge den til ? Hvis det skulle være til lidt gaming engang imellen ville jeg vælge en Dell. Hvis den derimod skulle leve et langt liv og ikke krævede megastore grafikkrævende programmer ville jeg vælge en IBM
Avatar billede jepper15 Nybegynder
29. juni 2002 - 00:40 #5
Jeg skal bruge den til lidt grafik + programmering + lidt gaming
Avatar billede -simon- Nybegynder
29. juni 2002 - 00:44 #6
Personligt går jeg efterhånden kun efter kendte mærker, så jeg tø'r ikke anbefale andet end IBM og Dell. Det mest vågede køb jeg nogensinde har gjort var at købe ATi Radeon 8500 i stedet for GeForce 3 Ti500
Avatar billede jepper15 Nybegynder
29. juni 2002 - 00:46 #7
ok.... lyder som om jeg skal have en dell, så! Jeg skal bare editere den så den får et dvd drev, det er nemlig det eneste jeg syntes mangler på den :)
Avatar billede sif4ever Nybegynder
29. juni 2002 - 00:46 #8
Ellers bud på en bærbar PC på QXL.dk, det kan meget nemt finde en der er splitterny med garanti på 2 år til billigere penge end det du nævner.
Avatar billede jepper15 Nybegynder
29. juni 2002 - 00:55 #9
hmm... har lige tjekket dem ud... ikke store nok til mig :( men ellers billige nok!
Avatar billede -simon- Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:13 #10
At lukke ?