Avatar billede eirene Nybegynder
28. juni 2002 - 14:14 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

bredbåndsinstallation

Jeg har overtaget en bredbåndsinstallation og den virker fint, jeg kan gå på nettet uden problemer, men når jeg skal bruge telefonen, får jeg en masse støj i røret og det lyder som et modem der ringer op. Hvis jeg piller ledningen til filteret fra er der ingen støj. Jeg har fået skiftet filteret hos teledanmark, men støjen er der stadig, deres eneste løsning er at få en mand ud og kigge på min installation og det vil jeg helst ikke betale for. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 14:15 #1
Er det TDC der har installeret forbindelsen?
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
28. juni 2002 - 14:17 #2
Hvilket stik sidder skillefiltret på?? (læs har du flere stik)!
Avatar billede eirene Nybegynder
28. juni 2002 - 14:19 #3
nej, jeg har selv installeret det.

> snowsmurf, jeg forstår ikke helt spørgsmålet. Der er et stik der går til telefonstikket, og telefonen sidder oveni det stik.
Avatar billede panic-killer Nybegynder
28. juni 2002 - 14:20 #4
er det dig eller en fra tdc der satte adsl op
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 14:21 #5
panic-killer>Læs:

Kommentar: eirene
28/06-2002 14:19:25    nej, jeg har selv installeret det.
Avatar billede greek Nybegynder
28. juni 2002 - 14:24 #6
Jeg installerede også selv mit ADSL og fuldstændig det samme skete for mig, jeg ku ikke hitte u af det og ringede og bestilte en mand hos tdc. Men jeg ved at det har noget at gøre med at der løber en hovedledning ind i huset og det er der at adsl`en skal tilsluttes så virker telefonerne nemlig.
Avatar billede eirene Nybegynder
28. juni 2002 - 14:26 #7
>greek, og hvad måtte du så slippe for det?

Vil det sige at jeg ikke skal bruge telefonstikket, men det andet stik der sidder ved siden af? Hvilket stik skal telefonen så sidde til?
Avatar billede greek Nybegynder
28. juni 2002 - 14:43 #8
499,95 ved kasse 1. Men det virker nu, prøv at skifte stik det kan være det virker.
Avatar billede eirene Nybegynder
28. juni 2002 - 14:58 #9
jeg har prøvet, så får den slet ikke forbindelse.
Avatar billede greek Nybegynder
28. juni 2002 - 14:59 #10
Det er vel måden det er sat op på???

Jeg er desværre på helt bar bund.
Avatar billede eirene Nybegynder
28. juni 2002 - 15:00 #11
ok, så kan jeg altså ikke acceptere dit svar. Desværre, det var jo samme besked jeg fik fra tdc.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 18:01 #12
Du skal bare sætte skillefilter på det første stik EFTER husfordeleren. Hvis du sætter det på et andet stik kommer der stæj på dine telefoner og dit ADSL kan nogle gang bliver lidt langsomere.

Hvis du KUN har EN telefon i hele huset så skal du bruge det hvide stik som du har fået med og du kan sætte skillefiltet hvor du vil
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 18:04 #13
kan også finde hjælp har:
http://www.teledanmark.dk/menu/sm2542.htm
og så skal du lige trykke på Installationsvejledning ude til venstre
Avatar billede itbjarne Nybegynder
28. juni 2002 - 19:37 #14
Havde det samme problem. Jeg havde en tlf-forlængerledning efter skillefilteret til telefonen, og da jeg fjernede den forsvandt støjen. Har nu kun 2 meter tlfledning til telefonen efter skillefilteret.
Avatar billede eirene Nybegynder
01. juli 2002 - 21:27 #15
> hansen.dk jamen det sidder jo på det første stik. Jeg har flere telefoner og det er samme problem med alle og når jeg tager stikket i skillefilteret til husfordeleren fra, så er der ingen støj. og til ITbjarne jeg har ingen forlænger. Telefonen sidder direkte i stikket oveni det til skillefilteret.
Avatar billede eirene Nybegynder
01. juli 2002 - 21:36 #16
jeg har gjort, præcis som den vejledning tdc har.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2002 - 22:00 #17
>>eirene Prøv at få TDC at til at teste dit skillefilter. (jeg tror nu du har lavet en fejl)
Avatar billede eirene Nybegynder
02. juli 2002 - 17:24 #18
jamen jeg har jo fået et helt nyt og de har testet forbindelsen fra centralen. Linien fungerer både på telefonen og adsl-linien.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2002 - 18:03 #19
Ok. Så prøv at tage alle telefon fra på nær 2 telefoner. Er der stadig støj?? Hvis der ikke er det så prøv at sætte en telefon mere på. ovs.
Avatar billede konex Nybegynder
02. juli 2002 - 18:14 #20
en lille vejledning

det stik som ADSL sider på skal være det først stik.

alle andre stik må ikke side på.

så tager du ledningen fra skillefiltret og føre til de andre stik i huset.
( to til tre, tre til fire osv.)
da ADSL jo ikke er analog kan dine telefon bruges med mindre du laver det sådan.

du kan selvfølgelig også bare ringe til TDC.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2002 - 19:38 #21
>>konex
Det er jo hvad alle os andre har sagt.
Avatar billede eirene Nybegynder
03. juli 2002 - 08:19 #22
Der sidder kun en telefon til samme stik som skillefilteret og så har jeg en telefon i et andet rum, som sidder til et andet stik, men som også er præget af skillefilteret.
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
03. juli 2002 - 08:31 #23
erine--> der handler ikke om du KUN har en telefon hvor skillefiltret sidder, men at du har flere telefoner i huset/lejligheden, prøv at tage alle andre telefoner fra på nær den der sidder i skillefilter (som det er beskrevet engang) er der stadig støj?? det stik du har sat skillefiltret på er du HELT sikker på at det er det første stik efter den fordelings dåse der sidder fra TDC udenpå huset (hvis det er et hus hvornår er det så fra??) Hos mig gik der nemlig 2 ledninger ind i huset direkte fra stikdåsen udenpå huset (har haft samme problem) så det måtte vi lave en såkaldt loopforbindelse ud i dåsen igen og TIL en linie ind i huset!
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
03. juli 2002 - 08:31 #24
Ups hehe selvom det er det første stik efter den dåse behøver det ikke være det stik den primære linie går ind i TJEK DET :o)
Avatar billede eirene Nybegynder
03. juli 2002 - 08:36 #25
Jeg undersøger det lige.
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
03. juli 2002 - 13:59 #26
ok stort hus??? er du blevet væk ? :o)
Avatar billede eirene Nybegynder
03. juli 2002 - 14:22 #27
ja, undskyld, men jeg kan først tjekke det i aften og problemet er at der er to telefonindgange til huset og det stik som formodentlig er det du snakker om er temmelig langt fra pc'en, så jeg skal formodentlig ud og finde nogle temmelig lange ledninger... Men jeg skal nok vende tilbage og hvis det virker, skal du nok få pointsne.
Avatar billede eirene Nybegynder
03. juli 2002 - 17:42 #28
Desværre, det virkede heller ikke. Flere forslag?
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
03. juli 2002 - 20:35 #29
hvad prøvede du med dine 2 stik???
Avatar billede eirene Nybegynder
04. juli 2002 - 08:07 #30
Jeg flyttede hele møget ind i det andet værelse, hvor det primære stik er sat op og prøvede telefonen der og der var stadig støj. Det var det der var meningen ikk?
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
04. juli 2002 - 09:01 #31
Ehem tjoo både og, nu har du prøvet det. Men hos mig skulle man først lave en loop forbindelse der skal ud i fordelings dåsen igen fordi der er 2 stik og ingen af dem er primære såå du skal have fat en i tdc montør eller måske en der har været tdc montør som ved noget om telestik osv! :o)
Avatar billede eirene Nybegynder
04. juli 2002 - 09:09 #32
øv og jamen  det var jo sådan en jeg havde håbet på at støde på her... Nå men, det ser ikke ud til at der er anden udvej end at få fat på tdc...
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
04. juli 2002 - 11:16 #33
Sorry nej ikke hvis du ikke kender en eller selv har lidt forstand på stik og reroutning af dem!
Avatar billede eirene Nybegynder
04. juli 2002 - 11:19 #34
Nej, det kan man ikke ligefrem sige at jeg har og nej, jeg synes ikke lige der er nogen jeg kender, der har styr på de ting.

Men jeg synes du har gjort hvad du kunne for at hjælpe, så hvis du vil have pointene er de dine!
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2002 - 11:41 #35
DU ER FORBUDT AT ÅBNE HUSFORHELEREN!!!!! og hvis du åbner den så kan du helle ikke lukke den igen.
Avatar billede eirene Nybegynder
04. juli 2002 - 12:02 #36
jamen, det gør jeg jo heller ikke!!! og hvis jeg gjorde, hvad ville der så ske, når du siger det er forbudt? Får jeg så en bøde eller bliver sat i fængsel... *G*
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2002 - 12:16 #37
Du ville nok få en regning. Men hvis der var nogen som koble sig på din husfordeler og ringe til udlandet og du fik en regning på xxxxx kr. så kunne tdc at du har åbnet husfordelerne og så bliver det svært at få bevis at det ikke var dig der ringede.
Avatar billede eirene Nybegynder
04. juli 2002 - 12:17 #38
godt så!! Men det har jeg nu heller ikke tænkt mig at gøre. Jeg skal ikke have pillet ved noget, så bare rolig!!
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
04. juli 2002 - 14:35 #39
hansen.dk ja det er ikke lovligt men man kan godt óg plumben tjaaa ik et problem :o), men som sagt fik jeg også en tdc mand til det, godt nok lidt uden regningting men!!
Avatar billede eirene Nybegynder
04. juli 2002 - 14:44 #40
hmmm, hvordan gjorde du det? Ham vil jeg også gerne have fat i.
Avatar billede eirene Nybegynder
04. juli 2002 - 14:44 #41
>snowsmurf, ville du ikke have dine point?
Avatar billede eirene Nybegynder
07. juli 2002 - 15:18 #42
nå, jeg fandt ud af hvad problemet var. Det hermafroditstik jeg havde var ikke det der fulgte med pakken originalt. Så hvis man kan et stik i telebutikken, duer det altså ikke til bredbåndspakken.

Men tusind tak for jeres hjælp allesammen.