Avatar billede skjoldan Nybegynder
28. juni 2002 - 12:53 Der er 9 kommentarer

exchange 2000 og timouts??

vi har et problem med exchange 2000, som skal sende mails ud til isdn routere, som vi først kontakter også den caller back, men når den så først caller back så har mail køen timet out, og derfor modtager de ikke nogle mails, medmindre vi pinger dem først også går ind og forcer mail køen til at blive tømt.

er der nogle som kender et sted i exchange hvor man kan sætte at den skal prøve at tømme sin mailkø i f.eks. 30 sekunder???
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 12:55 #1
Hmmm har I installeret service pack 2?
Avatar billede skjoldan Nybegynder
28. juni 2002 - 13:53 #2
ja, og jeg har også søgt igennem al dokumentationen til exchange2000, men har ikke kunnet finde noget.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. juni 2002 - 14:17 #3
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 14:18 #4
Tja det er godt nok til version 5.5
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. juni 2002 - 14:18 #5
Avatar billede skjoldan Nybegynder
28. juni 2002 - 14:40 #6
ok, jeg har vist ikke forklaret mig godt nok.. :)

Det har ikke ngoet med hvor lang tid den skal ligge i mailkøen(1-uge, 2-uger, 3-måneder etc) det er jeg inde i hvor man sætter, der er hvor lang tid at exchange prøver at komme af med mailen på, altså hvor lang tid den har porten hen til installation der skal have mailensne åbne.

Det er sådan her: Exchange åbner en port til en installation, installationen kan så se at der er vi prøver at få kontakt til den, og laver så noget call back. men når vi får det callback tilbage til os, så har exchange opgivet at aflevere mailen, og vil prøve igen efter x antal minutter, hvor det samme så sker. så hvad jeg vil er at sætte tiden op på hvor lang tid den skal prøve at afleve, inden den stopper og prøver igen efter x antal sekunder.

håber dette er mere forståeligt. :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. juni 2002 - 18:25 #7
Jeg undersøger lige og vender tilbage
Avatar billede rashid Praktikant
04. juli 2002 - 13:00 #8
lytter :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juli 2002 - 19:42 #9
Jeg har nu fået fat i en gammel ven (der exchange haj ved teknologisk institut) jeg regner med et svar fra ham snart