Avatar billede toucher Nybegynder
27. juni 2002 - 23:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

VIRUS!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har fået at vide af en ven at den fil som hedder jdbgmgr.exe og hvergang jeg sletter den kommer den igen HVORDA NSLIPPER JEG AF MED DEN ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juni 2002 - 23:30 #1
du skal IKKE Slette den!!
det er en HOAX (falsk virus advarsel!)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juni 2002 - 23:31 #2
Avatar billede toucher Nybegynder
27. juni 2002 - 23:31 #3
den gør ikke noget så ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juni 2002 - 23:31 #4
Hoax i omløb igen

Det er det kendte Hoax "JDBGMGR.EXE" også kaldet "Bjørnen", der er på spil igen.

Et hoax lokker brugere til at tro, at de har virus på deres system og ankommer med udførlige vejledninger til at slette dem. I virkeligheden er der dog ofte tale om systemfiler, der ikke skal slettes.

Hoax'et kan ankomme i mange variationer, og kan se ud som følger:

Advarsel!!
Tjek dette på jeres computere.
Vi har fået sendt en virus som ikke kan spores af Norton Antivirus (eller McAfee). Virus ligger skjult på computeren i 14 dage, inden den ødelægger
systemet. Det sendes automatisk af Messenger til alle på adresselisten, UANSET OM MAN HAR SENDT TIL SINE KONTAKTER ELLER EJ.

Vi har fundet og fjernet filen på vores computer og det vil vi råde jer til også at gøre. I finder den således:

1. Tryk på "Start", "søg", "filer eller mapper".
2. Søg efter filen jdbgmgr.exe.
3. Kontrollér at du er på C: drevet.
4. Filen har en lille bjørn som ikon, ÅBN DEN IKKE!!!
5. Klik med HØJRE museknap og vælg "slet".
6. Tøm derefter papirkurven, så filen er helt væk fra computeren.

Hvis du finder filen på din computer, så bliver du nød til at kontakte alle personer i din adressebog, så andre kan gøre det samme.

eller

I have been informed that the following file is a virus that may be in you C drive.

Please go into your find file and if this exists (it has an icon of a bunny) please do not open. Use your right click button and just delete, then go into your recycle folder and delete it from there, do not open.

If this exists, please let everyone know in your address book.

jdbgmgr.exe

Det er gerne sådan med et hoax, at brugere, der tror på det, i god mening oversætter det eller retter det til, som de synes og videresender det. Modtager man derfor e-mails, som beskriver en virus, der ligger på hardisken med navnet "JDBGMGR.EXE", skal man ikke slette den eller videresende e-mailen.

Martin Rhodin
Eurotrust Virus112 A/S
Avatar billede toucher Nybegynder
27. juni 2002 - 23:33 #5
jamen jeg skal ikkke slette den så ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juni 2002 - 23:34 #6
nej det er en fuldkommen uskadelig windows system fil ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juni 2002 - 23:35 #7
The file that the hoax refers to, Jdbgmgr.exe, is a Java Debugger Manager. It is a Microsoft file that is installed when you install Windows
Avatar billede toucher Nybegynder
27. juni 2002 - 23:35 #8
MEGA LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!
Avatar billede master_nemo Nybegynder
27. juni 2002 - 23:36 #9
nej slet den ikke... den finder nogle system filer og omdøber dem så du tro du skal slete dem, men i virkeligheden er den totalt uskaddelig(hvis du altså ikke sletter filerne)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juni 2002 - 23:38 #10
Takker for Pointz! ;o)

det er altid en god ide, at checke sådanne "virus advarsler" med et kendet sted som www.virus112.dk www.symantec.com www.antivirus.com før man går amok og sletter alle system filer ;o)
Avatar billede toucher Nybegynder
27. juni 2002 - 23:49 #11
er i der endnu..... jeg kan sagtesn spile åbne programmer osv... så tror i der er sket noget med mine system filer som har betydning ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juni 2002 - 23:55 #12
nej, da den åbenbart opretter sig selv igen, da den er uundværlig for windows!

så jeg tror du slap med skrækken *forhåbenlig* ;o)
Avatar billede toucher Nybegynder
28. juni 2002 - 00:01 #13
det var godt :)