Avatar billede jorhar Nybegynder
27. juni 2002 - 23:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Broadband hjælp.

Hej
Har TDC Bredbånd med fast opkobling uden router. Problemet kommer somregel efter nogle timer, hvor jeg har været væk fra PCen og internetforbindelsen har været logget af. Når jeg så logger på, så dialer den fint op og ikonet kommer for at der er forbindelse med Nettet, men jeg kan ikke surfe eller hente mail. Pcen virker udemærket derudover, og det hjælper ikke at logge på og af. PCen skal genstartes og alt igen i skønneste orden.
I Windows task manager under fanen Networking har jeg når forbindelsen virker følgende:
Local Area conection      Operational
Broadband conection      Connected

Når forbindelsen ikke fungere har jeg ud over de 2 ovennævnte en der hedder Broadband connection non-operational.

Er der nogen der bare har en lille bitte anelse om hvordan jeg kan afhjælpe dette.  Mange tak

Jørn
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. juni 2002 - 01:13 #1
Har du prøvet at lukke forbindelsen og derefter åbne den igen? Jeg sidder selv med OnCable via kabelmodem og har et par gange været ude for, det hjalp på en uvirksom forbindelse!
Avatar billede rebecca Novice
28. juni 2002 - 07:33 #2
hvilken forbindelse (bredbånd) har du, jeg har en 256/128 og den er på konstant den dialer ikke op, har du modem i din pc, så tjek om den står til at det skal være din defaulte opkobling, så vil den nemlig prøve at bruge dit interne modem til at kalde op på, hvis den står til default så afbryd det.
Mvh.Rebecca
Avatar billede jorhar Nybegynder
28. juni 2002 - 11:00 #3
Har en 256/128. Begge dele er prøvet og det sker stadigvæk. MVH Jørn
Avatar billede myllesen Nybegynder
01. juli 2002 - 08:30 #4
Hvad mener du med at du "logger af"? Bruger du et dialer-program til at koble op, eller er du always-on?
I sidstnævnte tilfælde er det sikkert fordi du ikke fik svar fra TDC's DHCP server inden din lease-tid udløb. Det sker tit for mig; løsningen er da "ipconfig /renew_all" (eller lignende for andre OS end W98) - det giver dig en ny lease-periode.
Avatar billede bluex Nybegynder
04. juli 2002 - 01:43 #5
prøve engang at gå ind i egen/instillnger for din opkalds forbindsel og
om ser efter hva din inaktivitetstid før der lægger er
for at den ikke skal hop af skal den står på aldrig
Avatar billede jorhar Nybegynder
05. juli 2002 - 17:27 #6
Det jeg mener med at jeg logger af, er at når jeg er væk fra Pceren logger jeg af. Og jeg bruger dialer. Den er sat til Default, og er iøvrigt også den eneste jeg har.
Det er tydeligvis et periodisk problem, for nogen gange kommer det efter 1 time andre gange efter 5 timer.
Har prøvet at have Pande antivirus slået fra og firewall slået fra. Og alligevel kommer denne Non-operational forbindelse. Som jeg tilsyneladende ikke kan komme forbi.
Har i mellemtiden prøvet TDC (Problemknusser hjælp). Kunne ikke hjælpe. Har haft geninstalleret WinXP for 14 dage siden. Er ved at have opgivet. Nogen flere bud/forslag.
Avatar billede myllesen Nybegynder
29. juli 2002 - 09:54 #7
Hvad er det for en dialer? (produktnavn)

Prøv at køre en ipconfig /all før og efter problemet opstår, og send udskriften hertil.