Avatar billede obmm Nybegynder
13. august 2000 - 20:49 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Anonym

Hej!
Kan man afsende en mail anonymt.?
Hvordan?
Mvh. Ole
obmm@vip.cybercity.dk
Avatar billede razor Nybegynder
13. august 2000 - 20:51 #1
nej
Avatar billede obmm Nybegynder
13. august 2000 - 20:51 #2
Det er en fejl, jeg vil give 60 point.
mvh.
Ole
obmm@vip.cybercity.dk
Avatar billede razor Nybegynder
13. august 2000 - 20:52 #3
samtidig - cool!
Avatar billede hojben Novice
13. august 2000 - 20:54 #4
Jo.. i det felt hvor du skriver din email, kan du altid skrive BG@microsoft.com, og modtageren vil se det som at mailen kom fra ham. MEN modtageren vil altid kunne se hvilken smtp-server du brugte, og derfra kunne evt. politiet sammen med din udbyder finde frem til dig alligevel via loggen. så helt anonym kommer du ik til at være...
Avatar billede stigc Nybegynder
13. august 2000 - 20:55 #5
Det kan man godt. Jeg har sendt et program til dig.

Modtageren vil aldrig kunen finde ud af hvem du er. Kun ved at få information fra din ISP\'er
Avatar billede morw22 Nybegynder
13. august 2000 - 20:57 #6
Der findes også andre services på nettet, så man ikke kan spores o.s.v.
Avatar billede hojben Novice
13. august 2000 - 20:58 #7
Ole>>check din mail

Razor>> Det er vist ikke hverdag man gør det *GG*
Avatar billede hojben Novice
13. august 2000 - 21:11 #8
hmmm hvorfor forhøjede du ikke antallet af point?
Avatar billede beaviz Nybegynder
13. august 2000 - 21:12 #9
Umiddelbart kan jeg komme i tanke om 5 måder:

1) Send mailen direkte til modtagers SMTP server, brug bogus afsender e-mail. Ulempe: Modtager kender med garanti din ip.

2) Send mailen via din udbyders SMTP server, brug bogus afsender e-mail. Ulempe: Din udbyder vil sikkert kende din ip OG din identitet.

3) Send mailen via en tilfældig SMTP server der tillader third part relaying, brug bugus afsender e-mail. Ulempe: SMTP serverens ejer vil kende din ip.

4) Send mailen igennem en åben SOCKS, Wingate eller lignende \"hjemme-gate-software\", brug bogus afsender e-mail. Ulempe: Personen med gaten kender din ip, men IKKE andre! (medmindre at du bruger gatens SMTP relay funktion, dont)

5) Tilmeld dig en anonymous remailer. Ulempe: Mailen skal ved de fleste være PGP krypteret for at blive accepteret.

pkt. 1-4 har endvidere den ulempe at du ikke kan få reply tilbage.

Håber det opklarede lidt :)

/Anders
Avatar billede beaviz Nybegynder
13. august 2000 - 21:14 #10
Ups, glemte lige noget: Modtager vil sandsynligvis kende din ip i pkt. 1-3.

/Beaviz
Hey! ja, jeg hedder Anders rigtigt ;)
Avatar billede victor44 Nybegynder
13. august 2000 - 21:56 #11
Der findes mailservere der ikke skriver eller logger afsender IP.
Der er langt mellem dem men hvis du søger på nettet vil du finde flere end du kan nå at bruge på et helt liv ;-)
Avatar billede spacey Nybegynder
13. august 2000 - 23:32 #12
i kan da bare bruge www.undskyldmig.dk !!!
Avatar billede beaviz Nybegynder
13. august 2000 - 23:38 #13
victor44: HVordan ved man så at en mailserver ikke logger ens IP? Det er self en start hvis ip\'en ikke bliver sat i en \"Received:\" linie..
spacey: Defaults\'ene er faktisk ret søde på www.undskyldmig.dk :)

/Beaviz
Avatar billede spacey Nybegynder
13. august 2000 - 23:44 #14
Beaviz>>>> Okay, siden tilhører min chef (han hedder lauge herinde)....
Avatar billede jones Nybegynder
14. august 2000 - 13:11 #15
helt anonym kan man aldirg være !!!

Men hvis det er så vigtigt så gå på biblioteket og send fra f.eks. www.E-office.dk

\\\\Jones
Avatar billede jones Nybegynder
14. august 2000 - 13:14 #16
Hmm gå ind på http://webmail.cybercity.dk/ og log dig ind her kan du selv skrive hvem afsenderen er, men stadigvæk kan modtageren se dit ip-nummer

\\\\Jones
Avatar billede spacey Nybegynder
14. august 2000 - 14:29 #17
Jones>>> Jo, du kan være 100% anonym!!!!

www.undskyldmig.dk bliver der ikke gemt NOGEN info om senderen!
Avatar billede lauge Nybegynder
14. august 2000 - 15:40 #18
Jo på www.undskyldmig.dk skriver jeg IP, dato og tid samt besked og til hvilken email adresse beskeden bliver sendt i en database.

Grunden er at hvis en eller anden sender en dødstrusel gennem www.undskyldmig.dk så giver jeg databasen til the police :-)

Men det forbliver en hemelighed over for andre hvem som har sendt mail fra siden!!!

Men ellers bliver det sq ikke brugt til noget.

Lauge
Avatar billede spacey Nybegynder
14. august 2000 - 15:46 #19
Lauge>>>>> Bastard!!!! :-)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
14. august 2000 - 16:21 #20
stigc!!!
Skulle det program virke?
Hvordan?