Avatar billede x-2go Nybegynder
27. juni 2002 - 19:45 Der er 11 kommentarer

Hjælp til Script

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til dettet chat script :
http://www.netcoders.dk/sources.asp?mode=view_source&id=1456&submode=show_message&tech_id=1&comment_id=src_1456&message_id=48510

Det der skal gøres er at vis en bruger ikke har været aktiv i 10min så bliver den auto kicket.
vis en bruger glemmer at logud bliver den på online listen?! en der kan nogen trix eller hjælpe mig?!

/x-2go?
Avatar billede x-2go Nybegynder
27. juni 2002 - 19:50 #1
ingen hjælp at hente??
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2002 - 19:53 #2
du skal have fat i din global.asa - og under "Sub Session_OnEnd" skal du køre et script svarende til hvis en bruger logger ud
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
27. juni 2002 - 20:06 #3
Og så skal du lave en session.timeout= et eller andet for at sesssionen timer ud efter et bestemt antal minutter
Avatar billede virus Nybegynder
27. juni 2002 - 20:22 #4
keysersoze....
Hvorfor ikke bare lave 2 arrays, skyder på der allerede findes et med brugernavnene, næste array er blot med lastmsgdate, så kan du jo checke når listen refreshes om brugeren har været idle i mere end x antal min...?

Eller er jeg bare den eneste som ik arbejder med global.asa...
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2002 - 20:28 #5
det kommer jo helt an på hvodan systemet er opbygget...
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
27. juni 2002 - 20:30 #6
Og det kommer også an på om man synes det er fedt at løbe et array igennem hver gang der er nogen inde på en side... Det kan ikke være særligt optimalt...
Avatar billede x-2go Nybegynder
27. juni 2002 - 20:42 #7
er der ikke en der gider lave det så det virker ? vil godt smide 100points af til det vis en eller anden gider gøre det...kan ikke selv finde rundt i det i skriver ;(

/x-2Go!
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2002 - 20:47 #8
kan du ikke finde rundt i det? eller kan du ikke finde ud af det?
Avatar billede x-2go Nybegynder
27. juni 2002 - 20:53 #9
jeg kan ikke finde ud af det./rundt ?!

kan du sætter det op så det virker ? og så smide det i en zip fil?
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2002 - 21:35 #10
nope - jeg vil hjælpe hvis du har problemer under vejs... ikke færdigudvikle noget
Avatar billede x-2go Nybegynder
28. juni 2002 - 16:57 #11
keysersoze - kan du så vejlede mig over icq?
Kan du ikke kontakte mig på icq 119430119 ?!