Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 19:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ændre komma til punktum på numlock

Kan det lade sig gøre at ændre komma til punktum på numlock, så det virker i programmet ( Navision )
Avatar billede grabbing Nybegynder
27. juni 2002 - 19:37 #1
Ja det kan det godt. Du går ind i Kontrolpanel og finder de internationale indstillinger. Her kan du ændre formatering af tal.
Avatar billede frock Nybegynder
27. juni 2002 - 21:26 #2
Hvordan dælen ændrer du keyboard mapping for kommaet derinde?
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 23:03 #3
Jeg kan nu ikke foretage nogle ændringer der, det er kun eksempler der vises der. Er der ikke et sted i Navision man må kunne lave ændringen?
Avatar billede grabbing Nybegynder
28. juni 2002 - 17:56 #4
frock>> Du har selvfølgelig ret. Beklager det uigennemtænkte råd.
Avatar billede grabbing Nybegynder
28. juni 2002 - 17:57 #5
kharder>> Har prøvet alt muligt andet og jeg kan ikke se at der skulle være en mulighed for at ændre på tastaturlayoutet. Sorry, buddy
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 21:52 #6
Jeg søger om der måske ligger en mulighed i Naviion til at når man bruger numcomma så sættes der automatisk et punktum?
Avatar billede grabbing Nybegynder
01. juli 2002 - 08:33 #7
Du skulle måske se at finde nogle der er hajer i Navision og spørge der. Det er ihvertfald ikke mit område :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2002 - 10:29 #8
Jeg håbede også på at der måske skulle være en sådan Navision Haj her inde på eksperten :-))
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2002 - 17:19 #9
Utroligt, jeg syntes efterhånden, jeg har stillet en del spørgsmål her på eksperten, hvor jeg ikke har kunnet få et endeligt brugbart svar. Det er nu lidt trist.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2002 - 17:20 #10
Lukker spørgsmålet, men der er mulighed for point, hvis der kommer et direkte brugbart svar.
Avatar billede j112 Nybegynder
07. oktober 2002 - 01:33 #11
Der findes ikke nogen officiel løsning på dette, men med fx notepad kan du selv rette det i filen navi.stx og find her i følgende sektion.

// Komma og tusindskilletegn

Og ret det til

// Komma og tusindskilletegn

Og du har byttet om på denne funktion!!!!!!!!!

Men pas på tag sikkerhedskopi osv. og husk at dette skal gøre på alle klienter for at det virker ens for alle.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2002 - 10:39 #12
Jeps , men nu er det Navision der er tale om og ikke notepad :-)
Avatar billede j112 Nybegynder
07. oktober 2002 - 10:43 #13
Hej
Filen navi.stx er sandelig også en Navision fil, du skal blot bruge fx notepad som værktøj til at ændre i denne, også vil du opnå det ønskede resultat i Navision.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2002 - 17:14 #14
Tjekker og vender tilbage :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2002 - 11:03 #15
Nu er det forsøgt, men det virker desværre ikke. :-(