Avatar billede bossy Nybegynder
13. august 2000 - 20:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PS 5.5 på to forskellige maskiner.

Jeg har installeret photoshop 5.5 på to maskiner. En på arbejde og en privat. Jeg er stødt på noget meget mystisk. Når jeg laver et billede på arbejde og gemmer det som psd-fil og vil arbejde videre med det derhjemme, laver den billedet om !! Det er meget mystisk. F.eks. en hvid farve i tekst bliver meget lys-gul. Og alle andre farver ændre sig også !!

Er der nogen som har en forklaring på dette ?
Avatar billede stigc Nybegynder
13. august 2000 - 20:42 #1
En af dine skærme har ikke farverne indstillet rigtigt?
Avatar billede prodic Mester
13. august 2000 - 21:06 #2
fuldstændig som stigc siger : skærmen derhjemme er ikke indstillet ordentligt.
Prøv at køre det program der følger med PS5.5, det hedder noget med Gamma-og et eller andet. Der kan du indstille din skærm korrekt i henhold til lysstyrke etc.

Prøv at indstille skærmen efter det program, det skulle meget gerne hjælpe på dit problem.

Meget tyder nemlig på at din skærm er forkert indstillet, da det ikke kun er den hvide farve der er forkert vist.
Avatar billede prodic Mester
13. august 2000 - 21:07 #3
øhhh hvis du ryger kan skærmen også blive gul-agtigt. En klud og lidt vand kan hjælpe dig med det problem.
Avatar billede bossy Nybegynder
13. august 2000 - 21:23 #4
hehe... tak for hjælpen. Jeg fandt faktisk selv ud af det lige da jeg havde postet spørsmålet. Men du får pointene alligevel Prodic.

Og nej, jeg ryger ikke.. men humor har du.