Avatar billede ulfhedne Nybegynder
27. juni 2002 - 18:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lyd vha. CD-ROM

Jeg har mulighed for at tilslutte et sæt hovedtelefoner til mit CD-ROM og det kunne jeg tænke mig at bruge til at høre musik-cd'er igennem, men hvordan jeg drevet til kun at afspille cd'en igennem stikket på drevet og ikke begynde at afspille cd'en i Windows?
Avatar billede radiohead Nybegynder
27. juni 2002 - 18:08 #1
trækker audiokabelet ud af Cd rommen(eller lydkortet) :)
Avatar billede radiohead Nybegynder
27. juni 2002 - 18:09 #2
Lidt primitivt, men det virker da
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
27. juni 2002 - 18:10 #3
Vil den ikke afspillte i windows, eller vil den gerne afspille men der kommer ingen lyd. Er det sidstnævnte skal du sikre dig:

- at lydkablet er ført fra dit cdrom drev til dit lydkort inden i computeren
- at du har højtalere tilsluttet
- at højtalerne virker og er tændt.

Håber det virker, ellers er jeg tilbage i aften

Mvh, Martin
Avatar billede radiohead Nybegynder
27. juni 2002 - 18:13 #4
hoffman.. Tror du har misforstået. Han vil IKKE hae lyd i windows :-p
Avatar billede ulfhedne Nybegynder
27. juni 2002 - 18:40 #5
Rigtigt radiohead. På min gamle drev var der en play og en stop knap, men det er der ikke på det nye jeg har købt, så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal kunne få den til bare at afspille fra drevet. =(
Avatar billede bassi Nybegynder
27. juni 2002 - 19:05 #6
Gå ind i kontrolpanel og under "egenskaber for lyde og lydenheder" vælg avanceret under fanebladet lydstyrke, så får du frem hvor du kan indstille lydstyrken for dine enheder. I lydstyrke sæt et flueben i "slå alt fra" sæt stikket i cd-rommen og prøv at se om det ikke kan gøre det. Vil du høre lyd i windows igen så fjern fluebenet igen. Hvis du først vil have cd´en til at starte ved tryk på drevet så slå autorun fra og prøv.
Avatar billede ulfhedne Nybegynder
27. juni 2002 - 21:24 #7
bassi: desværre det har jeg prøvet.
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
27. juni 2002 - 22:11 #8
Sorry, der fik jeg vist lige læst spørgsmålet lidt for hurtigt.... :-)
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
29. juli 2002 - 17:50 #9
Hvad sker der når du gør som bassi forslår??? Kommer der slet ingen lyd, el kommer der både lyd i win og i drevet??

Hvad hvis du prøver at slå wave el pc højtalere fra?? Virker der ikke?
Avatar billede ulfhedne Nybegynder
30. juli 2002 - 20:41 #10
Det kommer ingen lyd hvis jeg prøver noget af det nævnte. =(
Avatar billede ulfhedne Nybegynder
10. august 2002 - 11:45 #11
Fandt anden løsning.