Avatar billede garfield1 Nybegynder
13. august 2000 - 19:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Afspilning af MP3 filer med ALT for meget bass

Jeg har downloaded nogle MP3 filer. Problemet er, at når jeg afspiller dem, er der alt for meget bass på musikken. På Windows Media har jeg skruet helt ned for bassen men det hjælper lige fedt. Bassen er også helt deaktiveret på mit musikanlæg.

Hvad gør jeg for at opnå en virkelighedsnær bass på mine numre?

Avatar billede fido82 Nybegynder
13. august 2000 - 20:05 #1
jeg ville jo noook downloade winamp fra www.winamp.com, da den kan regulere hele dytten, ellers må du ind i instillinger for din player, og justere lyden lidt
Avatar billede garfield1 Nybegynder
13. august 2000 - 20:09 #2
Je gar forsøgt at justere alt det jeg kan fra min winamp. Men basen er stadig overdrejet, selv når jeg har deaktiveret de dybe toner helt.

Kan det være lydkortet som er af mindre god kvalitet? Det er et SoundBlaster PCI 128.
Avatar billede fido82 Nybegynder
13. august 2000 - 20:14 #3
je ghar det samme kort, og jeg har ikke nogen problemer...............

er det ligemeget hvilken sang du prøver ???
Avatar billede fido82 Nybegynder
13. august 2000 - 20:14 #4
og du har vel prøvet med de nyeste drivere og sårn ???
Avatar billede garfield1 Nybegynder
13. august 2000 - 20:20 #5
Kan driverne have noget at gøre med en overdrejet bass?
Avatar billede fido82 Nybegynder
13. august 2000 - 20:29 #6
sårn lige umiddelbart, ville ejeg da ikke mene det, me nprøv med den nyeste....
Avatar billede stigc Nybegynder
13. august 2000 - 20:34 #7
Så skal almindelig wav filer også have for meget bass...
Avatar billede steffen Nybegynder
13. august 2000 - 20:46 #8
Det er ikke i PC\'en, men i dit højttaler-system du finder fejlen.

Prøv fx med hovedtelefoner, og se om ikke de har en anden klang.
Avatar billede garfield1 Nybegynder
13. august 2000 - 21:08 #9
Hvad er der evt. i vejen med højtalersystemet?

Jeg får jo ikke samme lydkvalitet fra et par hovedtelefoner. Kan man ikke gøre andet? Kan man ikke få et stykke software som kan lægge et låg på basen?
Avatar billede steffen Nybegynder
14. august 2000 - 07:51 #10
Ikke \"run-time\", desværre - med alle lydredigieringsprogrammer, fx Cool-Edit, kan du selv lave frekvensgange og tilpasse - men kun for én fil af gangen.

WinAMP har indbygget Equalizer, som måske kan hjælpe dig en smule - Tryk ALT+G, tryk på \"ON\" og leg med det.
Avatar billede garfield1 Nybegynder
27. august 2000 - 23:05 #11
Det hjælper ikke med WinAmp. Er der et bedre program til gratis download?
Avatar billede garfield1 Nybegynder
07. september 2000 - 22:37 #12
Det hjalp at sætte kablet fra udgangen af lydkortet til Tape2 på forstærkeren i stedet for Phono.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. september 2000 - 02:54 #13
Er med på en lytter - men vil alligevel gerne sige at jeg har oplevet samme prob. med download\'ede mp3 filer. Undret mig over hvorfor nogle filer har den \"fejl\" og andre ikke! Skyldes problemet ikke snarere, at de der har lavet mp3\'erne har gjort det med forkerte indstillinger under \"optagelserne\" - måske med mp3-optagere som ikke er så gode som andre? Jeg har ikke promlemer med egne mp3 filer optaget med MusicMatch. Gode saglige råd/forklaringer har interesse.
Avatar billede garfield1 Nybegynder
08. september 2000 - 08:55 #14
halifax: Jeg havde faktisk problemer med afspilning af MP3-filer med WinAmp. Der kom en meget mærkelig lyd fra ALLE mine numre da jeg afspillede dem. Problemet blev løst, da jeg afspillede dem i RealPlayer 7,0 i stedet for. Så softwaren har meget at sige alligevelle.

Husk IKKE at anvende phono indgangen på din forstærker. hvis du bruger de, vil dine numre have for meget bass.