Avatar billede salla Nybegynder
27. juni 2002 - 13:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flash og DW

Hej! Er det muligt at sætte tekstfelt i DW ovenpå billedanimation fra Flash 4? Er der nogen som kan hjælpe her...? Hvad med Flash 5, måske en mulighed der?

Venlig hilsen, sal
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2002 - 13:04 #1
tvivler - har i hvert fald aldrig set det...

flash vil altid ligge øverst
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 13:08 #2
Det kan godt lade sig gøre i IE 5 og frem. Netscape, Opera og alt andet kan aldrig være med her.
Avatar billede salla Nybegynder
27. juni 2002 - 13:11 #4
kan det så laves i Flash 4 eller skal der en femmer til? Hvordan vises det så i de andre browsere som ikke virker, forsvinder det eller bliver der kaos...?

sal
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 13:14 #5
Versionen af Flash er bedøvende :))

Det hele drejer sig om hvorvidt browseren bruger <OBJECT> (IE only) eller <EMBED> (alle andre) - I object fårdu muligheden for at ændre z-index på elementet - Det gør du ellers ikke.

Alle andre vil vise flashen liggende øverst i stedet.

/Nikolaj
Avatar billede salla Nybegynder
27. juni 2002 - 13:59 #6
I hvilket "object" mener du? Skal jeg ændre z-index... hvad er det... Du må holde op med at tale i koder, må du...

Undskyld min uviden ... sal
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 14:04 #7
hehe tænkte nok at du ville vide noget mere. 2 sekunder.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 14:07 #8
Hvis du vil sætte din flash ind på et bestemt kordinat, så skal du indsætte følgende:

<script language=Javascript>
startFlashFixed(0,0,"flashmovie.swf",100,100);
</script>

ellers skal du indsætte følgende i koden hvor du vil have flashen ind.

<script language=Javascript>
startFlashRelative(0,0,"flashmovie.swf",100,100);
</script>

/Nikolaj
Avatar billede salla Nybegynder
27. juni 2002 - 14:12 #9
Det prøver jeg, tak! Får se om det virker....

(det var dig med det perverse "hehehe" nu husker jeg...

sal