Avatar billede aboesx Nybegynder
27. juni 2002 - 12:17 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

VB sux

fortæl mig lige hvorfor visual basic sutter så meget røv som det gør ???

det bedste svar for 15 points
Avatar billede razersedge Nybegynder
27. juni 2002 - 12:24 #1
Mine grunde til ikke længere at bruge det er vel at programmerne er afhængige af de runtime dller, og at det er så langsomt i forhold til andre sprog som delphi og C++.

Jeg har faktisk også prøvet at en computer gik helt ned efter at have installeret et vb program, da jeg ville installere et program som havde de nødvendige runtime dller osv med, installationen kom til at erstatte nogle nyere dller og windows futtede helt af...

Undskylder sprogrfejl - lige væltet ud af sengen
Avatar billede nolle_k Nybegynder
27. juni 2002 - 12:35 #2
Det gør VB fordi det ikke er meningen man skal lave programmer, der skal bruges til noget men kun til Pjat! Det er i hvert fald min opfattelse! Sidder selv lige i LORT til halsen p.g.a. VB problemer, der for det første er underlige men også er TOTALT umulige at spore!!!
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
27. juni 2002 - 12:38 #3
Jepper VB fucker (for at sige det rent ud) hele com ud, jeg var oxo meget varsom med om jeg skulle droppe hele mit server porjekt da jeg skulle installere AdminMOD (som installeres via VB) Jeg er oxo stopet med at lave VB progs. .java er og blir bedre C++ r oxo cool men VB nah, det røre jeg fanmde ik igen. !
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
27. juni 2002 - 12:40 #4
FORTSAT... For 2 dage siden fuckede VB min explorer heldig vis fik jeg MED MEGET held lavet et uninstall script som fjerne alle nye ligtføjede strings/keys i reg, any way VB skrid hjem til MS (hehe)
Avatar billede nolle_k Nybegynder
27. juni 2002 - 12:43 #5
Jeg tror VB er OK hvis man bare 100 % klar over hvad og hvor meget der skal laves og så diminsionerer om det er muligt at benytte VB!!!
Avatar billede kedde65 Praktikant
27. juni 2002 - 13:34 #6
Med fare for at blive volsom upopulær i dette forum, mener jeg nu nok at hvis man har fuldstændigt styr på hvad det er man gør så kan det sagtens bruges til noget ret sejt.
Avatar billede tubber Juniormester
27. juni 2002 - 13:39 #7
VB Sutter nu ikke i sig selv, det er et nemt sprog, og man kan lave mange ting, men VB's afhængighed af windows og tilhørende componenter sutter.......
Faktisk (efter min mening) så er VB det bedste til at lave GUI'er i, så programmere man til windows, kan man gøre det man koder programmet i C++ og når man har fået lavet sine DLL filer osv, så kan man lave GUI'en i VB og kombinere det, det stiller dog stadig krav til at man har noget windows.....

/Tubber
Avatar billede martin_moth Mester
27. juni 2002 - 17:12 #8
Jeg synes da at VB er meget sejere end Fortran og Turbo Pascal ;o)
Avatar billede pindski Nybegynder
30. juni 2002 - 00:01 #9
VB er da et godt program....der er nemt at forstå
Avatar billede aboesx Nybegynder
01. juli 2002 - 08:33 #10
mmm du kalder det et program ?...