Avatar billede creativedge Nybegynder
27. juni 2002 - 11:22 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Java script! HJÆLP??? (onMouseOver og lille popwin)

Hej jeg søger hjælp til at lave en smart lille funktion her.. og det SKAL være java ikke flash osv.. ehm.. det er nok lidt lettere hvis du/i kigger på billedet på den her url:

http://www.creativedge.dk/screenshot.jpg

Ehm meningen er er den lille "talebox" skal virke som en onMouseOver funktion, og MEGET gerne følge efter musen når den er over hvert billede, hvis i forstår? (og endnu mere cool hvis man kan lave en slags skygge funktion på den lille hvide box, men behøves ikke)

Ellers sprøg lige :)

Avatar billede o-zone Nybegynder
27. juni 2002 - 11:23 #1
Er du sikker på at du ikke mener:
"det SKAL være javaSCRIPT"? :)
Avatar billede creativedge Nybegynder
27. juni 2002 - 11:24 #2
Ehm ja det skal være et javaSCRIPT :)
Avatar billede creativedge Nybegynder
27. juni 2002 - 11:24 #3
NOget du kan hjælpe med :) huh?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
27. juni 2002 - 11:28 #4
her er der en tooltip script den kan du jo kigge lidt nærmere på
http://www.dhtmlcentral.com/script/script.asp?id=29
Avatar billede creativedge Nybegynder
27. juni 2002 - 11:31 #5
Huh jamen det er jo på txt kan det også laves på billeder?? eheh jeg er jo ikke liiige frem en haj til dhtml og script sjov udover det.... :/
Avatar billede o-zone Nybegynder
27. juni 2002 - 11:31 #6
Jaeh ... men det vil altså tage lidt tid, for jeg har ikke tid lige nu. Men hvis du lukker dette spørgsmål og opretter det under DHTML eller Javascript, så er jeg sikker på at der nok skal være andre der kan også! :-)

Det med skyggeeffekten kan du lave ved at have boblen som en transperant gif, og så have et "net" af mørke pixels lige under boblen (altså hver anden pixel udfyldt og hver anden transperent, hvis du forstår hvad jeg mener) :)
Avatar billede creativedge Nybegynder
27. juni 2002 - 11:33 #7
Okey det her er ude over mit plan.. regnede bare med at der fantes en simpelt javascript??...
Avatar billede dmdisco Nybegynder
27. juni 2002 - 11:37 #8
det gør der nok også
Avatar billede creativedge Nybegynder
27. juni 2002 - 11:39 #9
Okey men såå tror jeg bare jeg vil søge videre hjælp! :) fooor jeg skal have løst opgaven idag :/

Any one??.. et javascript som skrevet over..
Avatar billede creativedge Nybegynder
27. juni 2002 - 11:58 #10
Hey kn det virkelig passe.. findes der ikke det her javascripts som laver det her vinduer??? jeg syntes jeg har set det før.. :/ er det ingen som kender en fed måde at gøre det på, eller et sted med et script???? så man kan få den lille "talebobbel" frem ved onMouseOver...

Hjææææææælp! der må da være nogle java freaks her *G*
Avatar billede disky Nybegynder
27. juni 2002 - 12:16 #11
dmdisco:
Hvad har du gang i ?
Spørgsmålet er tydeligtvis landet det forkerte sted, og du svarer alligevel. Det er bestemt ikke velset.

Java og Javascript har INTET med hinanden at gøre.

Creativeedge:
Du er landet det forkerte sted, luk venligst dit spørgsmål og spørg i javascript gruppen.
Avatar billede creativedge Nybegynder
27. juni 2002 - 12:18 #12
Hvordan lukker man et spørgsmål??? jeg har prøvt før.. det er sku ik lige til at hitte ud af???
Avatar billede disky Nybegynder
27. juni 2002 - 12:25 #13
du svarer selv på dit spørgsmål og accepterer det svar.
Avatar billede creativedge Nybegynder
27. juni 2002 - 12:28 #14
zdfhxdfg
Avatar billede creativedge Nybegynder
27. juni 2002 - 12:28 #15
fint tak!
Avatar billede webster Nybegynder
27. juni 2002 - 12:29 #16
lav et svar selv og accepter det
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 12:31 #17
*host host*

http://www.eksperten.dk/spm/229581

Der er da vidst et par brugere her...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 12:40 #18
Brugerne Helikopter og creativedge deaktiveres - Ikke kun for de her spørgsmål, men også for http://www.eksperten.dk/spm/221627