Avatar billede michaeldsl Nybegynder
13. august 2000 - 12:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

icq server til linux

jeg manger en icq-server til linux hvor det er muligt at jeg kan connecte med icq 98 eller højere til serveren....
Avatar billede michaeldsl Nybegynder
13. august 2000 - 12:36 #1
Avatar billede keysersoze Guru
13. august 2000 - 13:26 #2
hvad præcis mener du??? vil du have ICQ på en Linux-maskine???
Avatar billede michaeldsl Nybegynder
13. august 2000 - 14:19 #3
Jeg vil have en linux icqserver på mit lokale netværk så brugerene på netværket kan connecte til den istedet for på internettet!

da jeg kørte nt på min server kunne de lade sig gøre med programmet groupware icqserver, men nu kører jeg jo linux!
Avatar billede jonasj Nybegynder
13. august 2000 - 15:43 #4
ICQ Groupware Server findes kun til Windows NT. Programmet er tilsyneladende helt opgivet og usupporteret af Mirabilis i dag. Hvis du skal have held med det må du nok lede efter noget \"klon\"-software - men jeg tvivler på at det findes...
Hvad med at benytte et alternativ: E/pop ? Jeg kiggede på det engang, og jeg mener at firmaet bag det (http://www.wiredred.com) havde planer om at lave en serverbaseret udgave. Det er faktisk det eneste E/pop mangler for at gøre det helt perfekt.
Ellers må du jo selv i gang med at lave noget...
Avatar billede michaeldsl Nybegynder
16. august 2000 - 19:58 #5
hmm