Avatar billede cyberdude Nybegynder
26. juni 2002 - 23:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

kør fil HVER gang maskinen startes.....

Hejsa!

Hvor i win2000 sætter jeg et job op til at blive kørt HVER gang maskinen startes (INDEN der indtastes brugeranvn/password)....

Det der skal køres er et internet explore fil... rettere det er en side der skal åbnes som så signer mig on på nettet (er på stofanet)

Jeg har lavet en genvej på skrivebordet som indeholder følgende link

http://signon.stofanet.dk/signon.php?user=[MIT BRUGER ID]&pass=[MIT PASSWORD]&savepass=true

Jeg har forsøgt at bruge "planlæg ny opgave" men den brokker sig over at det ikke er et program jeg vil køre....

Kan jeg evt. sætte den direkte ind i regedit... hvis ja, hvor i regedit skal den så ind.... ??
Avatar billede avt Nybegynder
26. juni 2002 - 23:09 #1
du kan bare lave en bat-fil som starter dit link  ... f.eks netstart.bat som indeholder: start ditlinkher.url
Avatar billede avt Nybegynder
26. juni 2002 - 23:11 #2
men ellers ligger det under regedit -> hkey_local_machine -> software -> microsoft -> windows -> currentversion -> run
Avatar billede halifax Nybegynder
26. juni 2002 - 23:24 #3
Jeg mener slet ikke du kan lave noget, som du kan få til at køre "(INDEN der indtastes brugeranvn/password)...."

Frem for at bruge den stofa signon side vil jeg anbefale at du bruger et af de mange Stofa Signon programmer som findes. Kan anbefale NiteLogger (bruger selv) og ESCape Connector.
Begge kan sættes til at starte op sammen med Windows og begge lægger et icon til højre i Systray. Det er rødt, når der ikke er forbindelse og skifter til grønt, når der med et enkelt klik logges på stofa. Jeg synes det er behageligt på den måde at kunne se, om man "er på" eller ej, og bare kan logge på/af med et enkelt klik.
Du kan finde dem v hj. af dette tidligere spm.
www.eksperten.dk/spm/227737
Avatar billede grabbing Nybegynder
27. juni 2002 - 09:07 #4
Hvorfor vil du på Nettet før du logger på??
Avatar billede svein Nybegynder
27. juni 2002 - 10:51 #5
Du skal lave et script (.bat eller .cmd) der startet dit link.
Du starter din Group Policy konsol (se hvordan du laver en mmc konsol her:
http://www.svein.dk/Windows2000/Tips/mmc.asp). Går så ind i Lokal Computer_politik > Computerconfiguration > Windows indstillinger > Scripts (start/lukning).
Et "Start Script køres før du kommer til logon boksen!!
Jeg har lavet et eksempel på hvordan du laver et "log af" script, men prinsippet er det samme med et "Opstarts script".
Læs mere her:
http://www.svein.dk/Windows2000/GroupPolicy/logoff_scripts_i_Group_policy.asp
Avatar billede cyberdude Nybegynder
27. juni 2002 - 11:46 #6
grabbing -> jeg vil logge på nettet FØR jeg logger på da min maskine køre nogle server services... og den skal sættes til at genstarte automatisk en gang i døgnet, og så er der at jeg har brug for at den automatisk logger på selvom jeg ikke lige er tilstede for at indtaste brugernavn og password......
Avatar billede cyberdude Nybegynder
27. juni 2002 - 12:07 #7
svein -> det fatter jeg ikke ret meget af det du skriver :-)

Je ghar forsøgt at lave en .bat fil, men den giver blot en masse fejl... jeg har KUN lagt url'en ind i bat filen... skal der mere / andet i den istedet ??
Avatar billede avt Nybegynder
27. juni 2002 - 13:29 #8
du skal skrive "start" foran url'en
men du kan osse kalde exploren direkte (dette behøver ikke være i en bat-fil - f.eks fra dos)
c:\programmer\internet explorer\iexplore.exe http://signon.stofanet.dk/signon.php?user=[MIT BRUGER ID]&pass=[MIT PASSWORD]&savepass=true
Avatar billede cyberdude Nybegynder
11. august 2002 - 15:58 #9
avt > gider du at smide et svar.... det blev dinmetode jeg brugte!
Avatar billede cyberdude Nybegynder
20. august 2002 - 11:13 #10
og der er så ingen ting sket endnu... jeg lukker, så vil du have point må du lige smide en kommentar, og jeg opretter et nyt spørgsmål!