Avatar billede stinemor Nybegynder
26. juni 2002 - 23:00 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

virus? pludseligt nyt element på skrivebordet

Hejsa

Jeg åbner min computer og under opstart begynder den pludselig at lave en tysk menu????? På mit skrivebord er der pludselig kommet et nyt element kaldet "CE" med en ikon af 2 computer der taler sammen (ligesom netværk)?????

Er det en virus????

Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 23:01 #1
Har du installeret noget for nyligt?
Avatar billede friiser Nybegynder
26. juni 2002 - 23:05 #2
hvis du tror at det er virus så prøv : http://housecall.antivirus.com/

~friiser~ http://www.radio-online.dk
Avatar billede stinemor Nybegynder
26. juni 2002 - 23:12 #3
øh.... har lige været inde og kigge på det..... det er et prgram med cybersex???? Tror vist min mand har været på spil :-(

Gik ind i SØG og søgte på CE, og slettede de 2 filer: 1 i programmappen og 1 på skrivebordet. VIl nu prøve at starte op igen og se om min puter stadig taler tysk.
Avatar billede friiser Nybegynder
26. juni 2002 - 23:15 #4
Det kunne være en mulig trojanshest ( hackervira ), så det ville under alle omstændigheder være en god idee at få scannet din putter.

~friiser~
Avatar billede stinemor Nybegynder
26. juni 2002 - 23:19 #5
back again..... jeg har lige startet den op igen. Den taler stadig tysk. Den kommer og siger: VGA-BOOT. Diese ist keine diskette........??????? Så udfører den en form for test. Og så starter den op.
Avatar billede stinemor Nybegynder
26. juni 2002 - 23:20 #6
jeg virusscanner den lige på det link du kom med......
Avatar billede avt Nybegynder
26. juni 2002 - 23:27 #7
ellers er det sikkert en af de der dial-up forbindelser - der tales så meget om.... kan komme ind i forbindelse med skumle hjemmesider.... tjek om der er kommet en ny opkaldsforbindelse
Avatar billede gifle Nybegynder
26. juni 2002 - 23:32 #8
Her kan du evt. downloade firewallen ZoneAlarm :
http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp
så du kan få overblik over hvilke programmer der prøver at oprette forbindelse og hvor til.
Avatar billede stinemor Nybegynder
27. juni 2002 - 01:09 #9
jeg fandt en virus på computeren: JS NOCLOSE.E Den var ikke til at rense, men jeg kunne slette den. Det har jeg gjort. Men min computer taler stadig tysk under opstart. Jeg har skrevet ned, hvad den siger:

VGA-COPY BOOT V5.0
F1...DOS von Festplatte booten
F2...Laufwerke vertauschen
F3...Ney versuche
F4...Reset

Så kommer der en løbebjælke.... derefter starter systemet op.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 01:10 #10
Avatar billede stinemor Nybegynder
27. juni 2002 - 01:11 #11
jeg mener at jeg for et par dage siden så en fil under mine systemfiler der hed noget lignende 1.BOOT. Den er der ikke mere????

Kan det være den jeg mangler. Kan en virus evt. ha slettet den? Og hvordan får jeg den ind igen - medmindre jeg selv kan lave en.
Avatar billede stinemor Nybegynder
27. juni 2002 - 01:26 #12
nu starter min maskine normalt op igen???? Men mit A-drev søger helt vildt...... og min maskine kører ligesom i ryk????
Avatar billede colabund Nybegynder
27. juni 2002 - 05:52 #13
Lytter med..
Avatar billede francke Nybegynder
27. juni 2002 - 07:04 #14
Har du prøvet at se i tilbehør/systemoplysninger hvad der kører under "kørende opgaver"???
Avatar billede Dribble Nybegynder
27. juni 2002 - 13:06 #15
http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=99279

der kan du se hvordan du fjerne den helt, og gøre bod på den skade den har gjort
Avatar billede colabund Nybegynder
27. juni 2002 - 22:05 #16
Undskyld spam; men jeg havde engang en præsentations-cd med hjem fra Spanien, jeg blev nødt til at installere Quick-Time (fra CD-en), gæt hvilket sprog min pc så kunne over det hele...
  Fandt en engelsk ver. af Q.T. og installerede oveni, men store dele af Q.T. taler stadig español, og jeg "no habla..."
Avatar billede stinemor Nybegynder
29. juni 2002 - 00:10 #17
spm til francke: jeg har virkelig mange ting under kørende opgaver. Dr. Watson foreslår at jeg prøver at afslutte min mstask.exe..... men maskinen kører stadig ligesom i intervaller.... kører 5 sek./stopper/kører 5 sek/stopper...osv
Avatar billede stinemor Nybegynder
29. juni 2002 - 00:12 #18
jeg prøvede at finde ud af hvilket et af de kørende programmer der var problemer med. Den kommer op med svaret, at mstask.tsk er "hooked" ????????
Avatar billede stinemor Nybegynder
29. juni 2002 - 00:48 #19
jeg fandt ud af, at med hensyn til virusen, så var der ganske rigtigt kommet en helt ny opkaldsforbindelse ind. Den har jeg slettet og sat den tilbage til den oprindelige standard. Så nu kører min forbindelse ok igen.

Men jeg kan ikke hittet ud af, hvorfor min maskine kører sådan i ryk?
Avatar billede francke Nybegynder
29. juni 2002 - 03:35 #20
Hvornår kører den i ryk!! Hele tiden, eller kun når du er på nettet?
Avatar billede stinemor Nybegynder
02. juli 2002 - 16:25 #21
den kører i ryk hele tiden. det er som om den søger efter noget. mit a-drev siger underlige lyde når maskinen starter op.