Avatar billede kio_liex Nybegynder
13. august 2000 - 10:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjemmesidens menu...

Er der nogle der kan fortælle hvordan jeg kan lave et \"link/menu\" på min hjemmeside, så når musen køre hen over den, så kommer der en lille boks ned, hvor man så kan vælge tingene fra?
Avatar billede el_gnu Nybegynder
13. august 2000 - 10:49 #1
Avatar billede keysersoze Guru
13. august 2000 - 13:28 #2
du kan gøre det med fx DHTML... hvis du kontakter mig på ICQ, så kan jeg sende dig et link....

er det sådan en du mener?

http://www.webplace.dk/
Avatar billede sonne Nybegynder
13. august 2000 - 21:40 #3
webplace.dk
jeg tror det er meningen at et link i en menu skal virke !?!

/vh
Aksel
Avatar billede keysersoze Guru
14. august 2000 - 00:01 #4
sonne >> det er kun en test - der er ikke lavet andet end denne forside... så bare rolig - der kommer mere...

BTW - så virker menuen da fint; det er bare siderne den henviser til der ikke findes ;o)
Avatar billede sonne Nybegynder
14. august 2000 - 21:07 #5
Ok Ok - det så bare lidt \"sjusket\" ud at der ikke var noget link på menu-punktet.
Undskyld men jeg forventede ikke at man brugte et domænenavn til test, men havde forventet noget i retning af
www.webplace.dk/test_vis_menu/
du har helt ret menuerner virker fint og kan sagtens bruges til at få afklaret om kio_liex mener det skal se sådan ud.

/vh
Aksel
Avatar billede el_gnu Nybegynder
18. september 2000 - 20:51 #6
kio_liex => kan keysersoze\'s kommentar bruges?
Avatar billede el_gnu Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:53 #7
hallo!!!
Avatar billede lorgani Nybegynder
01. februar 2001 - 12:21 #8
Jeg er en begynder og vil gerne lave et servlet der kan skrive og læse fra og skrive til SQL database og
Jag kan ikke få mit servlet for at fungere jeg mener med hjælp af forms kan jeg ikke opdatere eller slet noget.
here coden:

public void doGet(HttpServletRequest request, HttpServletResponse response) throws ServletException, IOException {
    response.setContentType(\"text/html\");
    PrintWriter out = new PrintWriter (response.getOutputStream());
    out.println(\"<html>\");
    out.println(\"<head><title>Fagbeskrivelse</title></head>\");
    out.println(\"<body bgcolor=\\\"#aaaaaa\\\">Hello From Fagbeskrivelse ()\");
    out.println(\"<p>Nu kommer tabellen: <table>\");
    out.println(
      \"<tr><td><h3>bogid</td><td><h3><A HREF=http://www.jubii.dk>Navnyy</td><td>\" +
      \"<h3>Forfatter</td><td><h3>Forlag</td><td><h3>Udgavedato</td><td><h3>Pris</td></h3></tr>\"
    );

    try{

    //  Class.forName(\"oracle.jdbc.driver.OracleDriver\");
      Class.forName(\"oracle.jdbc.driver.OracleDriver\");
      Connection con = DriverManager.getConnection(
                    \"jdbc:oracle:thin:@oracle:1521:student\",
                    \"stuk1147\", \"stuk1147\");

      CallableStatement s = con.prepareCall(\"SELECT bogid, navn, forfatter, forlag, udgavedato, pris FROM bog\");

      ResultSet rs = s.executeQuery();

      while (rs.next())
      {
        String bogid = rs.getString(\"bogid\");
        String navn = rs.getString(\"navn\");
        String forfatter = rs.getString(\"forfatter\");
        String forlag = rs.getString(\"forlag\");
        String udgavedato = rs.getString(\"udgavedato\");
        String pris = rs.getString(\"pris\");

        out.println(\"<tr><td>\"+bogid+\"</td><td>\"+navn+\"</td><td>\"+forfatter+\"</td><td>\"+forlag+\"</td><td>\"+udgavedato+\"</td><td>\"+pris+\"</td></tr>\");

      }
      out.println(\"</table> Slut på tabel\");
      String book = \"\";

      out.println(\"<h1>Indtast ny række</h1>\");
      out.println(\"<td><h3>bogid</h3><form name=bogid><input type=text name=bogid><input type=submit></form></td>\");
      out.println(\"<tr><td><h3>navn</h3></td><form name=navn><input type=text name=navn></form></td></tr>\");
      out.println(\"<tr><td><h3>forfatter</h3><form name=forfatter><input type=text name=forfatter></form></td></tr>\");
      out.println(\"<tr><td><h3>forlag</h3><form name=forlag><input type=text name=forlag></form></td></tr>\");
      out.println(\"<tr><td><h3>udgavedato</h3><form name=udgavedato><input type=text name=udgavesdato></form></td></tr>\");
      out.println(\"<tr><td><h3>pris</h3><form name=pris><input type=text name=pris><input type=submit></form></td></tr>\");

        String BogID = request.getParameter(\"BogID\");
        String navn = request.getParameter(\"navn\");
        String forfatter = request.getParameter(\"forfatter\");
        String forlag = request.getParameter(\"forlag\");
        String udgavedato = request.getParameter(\"udgavedato\");
        String pris = request.getParameter(\"pris\");
        book = (BogID + navn + forfatter + forlag + udgavedato + pris);

      if (book != null && book.length()>0) {
        CallableStatement s2 = con.prepareCall(\"INSERT INTO bog VALUES (book)\");
        s2.execute();
        out.println(\"<h2>Ny dag indsat!! \"+book+\"</h2>\");
      }

      // String forfatter = request.getParameter(\"navn\");
      if (forfatter != null && forfatter.length()>0) {
        CallableStatement s2 = con.prepareCall(\"INSERT INTO bog VALUES (7,\'akbar\',bjørn,ITD,1999,pris)\");
        s2.execute();
        out.println(\"<h2>Ny dag indsat!! \"+forfatter+\"</h2>\");
      }

    catch (Exception e) {
      out.println(\"<h1>Fejl!</h1>\");
      out.println(\"Fejlen var:\"+e+\"<br><pre>\");
      e.printStackTrace(out);
      out.println(\"</pre>\");
      e.printStackTrace();
    }

    out.println(\"</body></html>\");
    out.close();
  }

  /**
  * Process the HTTP Post request
  */
  public void doPost(HttpServletRequest request, HttpServletResponse response) throws ServletException, IOException {
    response.setContentType(\"text/html\");
    PrintWriter out = new PrintWriter (response.getOutputStream());
    out.println(\"<html>\");
    out.println(\"<head><title>Fagbeskrivelse</title></head>\");
    out.println(\"<body>\");
    out.println(\"</body></html>\");
    out.close();
  }

  /**
  * Get Servlet information
  * @return java.lang.String
  */
  public String getServletInfo() {
    return \"Fagbeskrivelse Information\";
  }

Avatar billede kio_liex Nybegynder
07. juni 2002 - 12:58 #9
test