Avatar billede php-newbie Nybegynder
26. juni 2002 - 22:26 Der er 11 kommentarer

Jeg får fejlen Inaccessible_BOOT_DEVICE

Hej
Jeg har sat en 40 gb Seagate harddisk i min computer sammen med en 20 gb jeg havde i i forvejen. Så når jeg starter computeren kan jeg se at bios finder den. Men så når den når halvvejs i opstarten siger den fejlen. Den fejl der står i emnet.
Hvad gør jeg?
Avatar billede scb Praktikant
26. juni 2002 - 22:31 #1
Hvis det er din gamle disk dit styresystem ligger på, skal du sørge for at den er jumpet som master og din nye som slave.
-SCB
Avatar billede php-newbie Nybegynder
26. juni 2002 - 22:33 #2
Det er den, det er ikke der fejlen ligger
For bios kan finde den og den kan boote fra den hd med styresystemet ligger på, den bliver bare ikke færdig med boot
Avatar billede scb Praktikant
26. juni 2002 - 22:34 #3
Og hvis du tager den nye disk ud, så booter din PC som den skal ?
Avatar billede php-newbie Nybegynder
26. juni 2002 - 22:37 #4
nej
Avatar billede php-newbie Nybegynder
26. juni 2002 - 22:49 #5
Hvad gør jeg?
Avatar billede scb Praktikant
26. juni 2002 - 22:57 #6
Tja.. Det er et godt spørgsmål, det var en mulighed i din bios at sige ok til load bios default, og se hvad der sker ved det.
-SCB
Avatar billede php-newbie Nybegynder
26. juni 2002 - 23:04 #7
Det har jeg prøvet
Samme fejl.
Hvad gør jeg
Avatar billede scb Praktikant
26. juni 2002 - 23:19 #8
Og inden du satte den nye disk i, kunne du boote på den gamle ?
Det er samme IDE stik du bruger, det er samme stik på kablet ?
Hvis Ja, så må din disk næsten være gået i stykker.
-SCB
Avatar billede php-newbie Nybegynder
26. juni 2002 - 23:23 #9
Ja inden jeg satte den nye virkede det fint. Så sattte jeg den nye i og fejl. Så fjernede jeg den nye og stadig fejl.
Avatar billede php-newbie Nybegynder
27. juni 2002 - 00:23 #10
ingen der kan hjælpe?
Avatar billede dinkie Nybegynder
27. juni 2002 - 11:21 #11
Jeg går ud fra du kører W2K?? Hvis det er tilfældet vil jeg gerne have at du lige giver hele error koden (0x0000007b, 0xXXXXXX osv)

Har du sat en ny diskcontroller i??