Avatar billede columbus Nybegynder
26. juni 2002 - 21:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tv-out og billedeplacering på TV

Hej

Jeg har et Geforce 2 MX med tv-out.
Jeg bruger skærmkortproducentens nyeste driver, og bruger twinview til at klone billedet på PC'en til Tv'et, via composite->scart kabel
Det virker sådan set også fint, hvis man vælger NTSC som billedsystem, dog uden farver, for det understøtter TV'et selvfølgelig ikke.
Derfor har jeg valgt PAL som billedsystem, men så bliver billedet på TV'et forskudt langt mod højre. Faktisk så langt mod højre, at billedet kommer ind igen i venstre side.
Altså er billedet delt ca. midtpå med venstre side at skærmbilledet i højre side af skærmen og omvendt.
Jeg kører med en opløsning på 800*600 på TV'et. Hvis jeg ændrer den til 640*480 så står billedet rigtigt, men er for stort til TV'et.

Hvad kan man gøre?
Avatar billede -simon- Nybegynder
26. juni 2002 - 22:03 #1
Er du sikker på at grafikkortet understøtter mere end 640*480 på tv-out'en ?
Avatar billede columbus Nybegynder
26. juni 2002 - 22:08 #2
Gør den ikke det hvis man kan vælge det?
Men hvis jeg nøjes med 640*480 så er billedet jo alligevel for stort til tv'et...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. juni 2002 - 00:06 #3
prøv 23.12 el. 21.83 herfra
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm
så skulle det gerne være klaret :)
Avatar billede columbus Nybegynder
04. juli 2002 - 21:21 #4
du har ret. Eller i hvert fald den nyeste driver fra Nvidia løste problemet.
Tak for hjælpen!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. juli 2002 - 23:01 #5
så lidt :)

tak for point