Avatar billede sorenmt Nybegynder
12. august 2000 - 19:21 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

DVD til fjernsyn = sort/hvid skærm

Jeg har købt et Toshiba dvd drev, samt et realmagic hollywood+ mpeg kort.

Nu har jeg også købt et phone kabel samt svhs kabel, så jeg kan se det på mit tv. Billedet får fint i gennem, men det er sort/hvid, og der er igen lyd, hvorfor.

Jeg har installeret remote selector, og det er registreret. samt alle ting er sat korekt op.

Min dvd afspiller, som jeg afspiller dvd fra er \"DVD station\"
Avatar billede grunken Nybegynder
12. august 2000 - 20:51 #1
Efter min erfaring et meget normalt problem, SVHS-signalet varierer nemmelig fra det normal PAL-signal, er ikke helt 100 på hollywood + kortet, men er der ikke en normal \"coax\" udgang osse ?

prøv lige at bruge den i stedet for !

-Grunken
Avatar billede aasuper Nybegynder
12. august 2000 - 21:10 #2
Jeg bøvlede med samme problem i lang tid. Jeg har en Compaq-PC med TV-udgang. Farven kom først, da jeg under skærmkortets avancerede indstillinger ændrede output-formatet til \"Composite\" i stedet for \"S-video\" (mener jeg).

Jeg ved ikke så meget - men det kunne jo være, at det kunne hjælpe...
Avatar billede phylox2 Nybegynder
12. august 2000 - 22:36 #3
I DVD station, skal du ind under Options > Settings ... herinde skal du indstille de radiobokse i TV-framen ... de skal stå på PAL --- men hvis du vil være sikker, så sæt den på Multi System ...

Hvis det er, at dette ikke hjælper, så er det fordi du skal downloade den nyeste version af programmet : http://www.sigmadesigns.com

I den nyeste version er der nemlig rettet en fejl, som ikke omkoder NTSC -> PAL på den rigtige måde :)

God fornøjelse med FARVE TV!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
12. august 2000 - 22:39 #4
Sorry -- Det var inde i Options Dialog > Settings > Configure > Advanced > Video Output

Output skal være : TV
TV Options skal være, enten Multi-System eller PAL

Så skulle den være der :))
Avatar billede sorenmt Nybegynder
12. august 2000 - 23:05 #5
Jeg her hentet de nyeste driver, og jeg har også prøvet de forskellige instillinger i options
Avatar billede phylox2 Nybegynder
12. august 2000 - 23:07 #6
Og det virker stadigvæk ikke ??

Så har du problemer med Remote Selector ..
Avatar billede sorenmt Nybegynder
12. august 2000 - 23:09 #7
Hvad kan problemet være ???
Avatar billede phylox2 Nybegynder
12. august 2000 - 23:12 #8
Prøv at starte DVD Station op UDEN Remote Selector og smidde en PAL (R2) skive i, og se, om det også giver problemer ...
Avatar billede sorenmt Nybegynder
12. august 2000 - 23:16 #9
Det prøvede jeg første gang, samme problem
Avatar billede phylox2 Nybegynder
12. august 2000 - 23:24 #10
Jamen, så kan jeg ikke se, at det er et software problem ... er du sikker på, at der ikke er nogle indstillinger på dit fjernsyn, som du kan rette fejlen med ?!
Avatar billede denboj Nybegynder
13. august 2000 - 07:34 #11
Det lyder som en Typisk Ntsc fejl du der roder med - Hvis du nogensinde har ejet en playstation med en bootchip ville du kende problemmet - Såvidt jeg husker skal der et specielt kabel til for at løse problemmet -

Dette har jo ikke noget med dit problem at gørre, men jeg tror nu alligevel at dit kabel knepper dig - Prøv det af på en kammerats com.
Avatar billede sorenmt Nybegynder
14. august 2000 - 16:27 #12
Hvad men er du med at prøve det på \"kammerats com\"

Og hvad er det for et kabel du snakker om
Avatar billede denboj Nybegynder
15. august 2000 - 02:10 #13
OK - til playstation fungerede det således at du puttede en bootchip i - derefter kunne du se ntsc formatet - Men kun i sort hvid - når du så puttede et andet kabel på - så kunne du se det i farve -

med at prøve det på en kammerats computer mener jeg - prøv at tage dvd drevet ud af computeren og putte det i en kammerats computer og se om i kan overføre det til hans tv :-)
Avatar billede cookiepusher Nybegynder
17. august 2000 - 13:22 #14
Jeg havde det samme problem med mit creative dxr3 kort. Årsag: mit gamle fjernsyn understøttede ikke s-video signal. Jeg havde sat kort til mit fjersyn igennem en konverter i scart porten. Løsningen for mig var at bestille et kabel fra creative som converterede tv-output stikket i kortet til et phono-stik.

Grunden til at der ikke kommer nogen lyd ud er at tv-output udgangen kun er til billedet. Med et minijack-til-phono kan du sætte kortet til tv-et i phono indgangene. Hvis du ikke har dem så køb et phono-til-scart konverterstik og sæt det i tv-et.

Og husk altid at stille dvd-programmet til pal eller pal-60 afhængig om dvd-filmen er region 2 eller region 1. region 1 film ser bedre ud i pal60 der minder om ntsc
Avatar billede sorenmt Nybegynder
17. august 2000 - 19:03 #15
Jeg har også hørt noget om sådan et kabel, men jeg har lige købt mit fjernsyn i FONA, hvor jeg tydeligt sagde til dem, at jeg skulle bruge det til SVHS, så nu kan de sku tage deres lort tilbage...

Jeg har et phone kabel, som jeg bruger til lyd, som går ud fra et andet stik på mit MPEG kort
Avatar billede jones Nybegynder
21. august 2000 - 09:41 #16
Prøv dette ! når du har sat output til tv så genstart computeren lige med det samme hvis det er S/H så genstart igen ! Det har virket for mig men det er nu lidt irriterende at man skal gøre det !!
Avatar billede sorenmt Nybegynder
21. august 2000 - 14:24 #17
Ok nu er tror jeg at jeg er med, men jeg har ikke så meget plads på den bærebar, der er kun lige plads til windows 95 når den er installeret, og ikke mere
Avatar billede sorenmt Nybegynder
21. august 2000 - 14:26 #18
UPS

Jeg kom til at skrive en kommentar til det forkerte spørgsmål
Avatar billede sorenmt Nybegynder
28. august 2000 - 22:02 #19
Jeg har prøvet alt sammen, men uden held, så jeg fik har købt et nyt brugt kort, hvor det virker perfekt, så det har været det gamle kort, hvor der har været noget i stykker