Avatar billede toucher Nybegynder
26. juni 2002 - 12:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søg og Nyheder ?

Jeg skal bruge en søge funktion i Php som kan søge i en MySQl database ?

Jeg skal osse ha fundet et godt nyhedssystem i PhP det skal være et i har brugt maget på jeres siger ?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. juni 2002 - 12:12 #1
øhm med nyhedssystem... www.dinos.dk/?op=3 ;) det bruger jeg da meget.
Avatar billede fangel Nybegynder
26. juni 2002 - 14:43 #2
søge....

$data1 = mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE det_felt_du_vil_søge_i LIKE '%det_der_søges_på%' ORDER BY det_felt_der_skal_sorteres_efter")or die("der var en fejl..." . mysql_error());
echo "der blev fundet ". mysql_num_rows($data1)." forekoster af det du søgte på";
while($data = mysql_fetch_array($data1)) {
  echo "det du nu engang vil udskrive...";
}

Dea_PG
Avatar billede fangel Nybegynder
26. juni 2002 - 14:44 #3
hov, den første echo linie skal nok se sådan her ud..

echo "der blev fundet ". mysql_num_rows($data1)." forekoster af det du søgte på<br><hr><br>";
Avatar billede fangel Nybegynder
26. juni 2002 - 14:44 #4
og du skal lige huske at connecte til databasen først...
Avatar billede toucher Nybegynder
27. juni 2002 - 23:01 #5
lukket!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. juni 2002 - 14:43 #6
toucher>> hvorfor lukker du spørgsmålet ?

Mvh.
Jelzin101