Avatar billede puller Nybegynder
26. juni 2002 - 11:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Can't update database or objekt is read only

Hejsa,

Jeg har et kæmpe problem med at få opdateret min database, den siger det til mig som står i emnet.

Jeg kører office 97 med wrgadm på, er villig til at ofre 1500 point på at få det løst.

Mvh

Puller
Avatar billede juggalo Nybegynder
26. juni 2002 - 11:19 #1
et hurtigt gæt - du har ikke skrive/ændringsrettighed til filen
Avatar billede puller Nybegynder
26. juni 2002 - 11:23 #2
Jo, har administrator rettigheder.
Avatar billede terry Ekspert
26. juni 2002 - 11:46 #3
wrgadm! So you have implemeneted Access security?
Do you mean that you CAN NOT enter data OR that you cant alter the design of tables and other objects?
Are you prompted for a login when you start?
Can you see if there is a .ldb file created when the database is opened?

As juggalo says, even though you have admin permissions ti the Access database the database file (mdb)AND the folder where it is placed MUST have read write permissions!
Avatar billede puller Nybegynder
26. juni 2002 - 11:52 #4
Jeg har checket alt dette, der åbnet op for alt.

Jeg kan eventuelt prøve at sende filerne til en af jer?
Avatar billede terry Ekspert
26. juni 2002 - 12:03 #5
terry@santhell.dk and I need a user and password too
Avatar billede medions Nybegynder
26. juni 2002 - 16:45 #6
Jeg tror det er fordi du prøver at komme ind til din database via. nettet... If so, then:

1) Højreklik på databasefilen
2) Properties
3) Fjern vinket i Read-Only
4) Klik på fanebladet Security
5) Klik på knappen Add
6) Add IUSR_MASKINENAVN

så skulle det gerne virke!

//>Rune
Avatar billede terry Ekspert
26. juni 2002 - 20:49 #7
I can NOT open the database with the workgroup fiel and the user name and password(s) you have given me! Either in Access XP or 97 so before I can help I need you to make 100% sure that what you sent is what you are using!
Avatar billede terry Ekspert
14. juli 2002 - 13:51 #8
puller>Can you close this question please? Or if you still need help then I have to see the correct .mdb + .mdw and passwords!